Hjelp! det kommer ormer ut av pumpa! :-o

etter at jeg hadde mata (pumpa hadde vært av i 15 min) da jeg skrudde på pumpa kom det tynne 4-7cm lange hvite ormer ut av pumpa... hva er dette?

fiskene syentes at dette var god mat og hev i seg dette.. er det farlig?
hm.. er ikke noe ekspert innen hobbyen selv ennå, men lurer på om det rett og slett var avføring fra fiskene som kom ut av pumpa.mange fisk som gjerne tar en bit av dette.
Nei nei det er det ikke...
med en gang jeg skrudde av pumpa så så jeg at markene kravlet litt frem og tilbake... akkurat som og se at en unge blir kilt (litt raske slenge bevegelser...

det er vertfal ikke avførig.. fiskene mine har mye tykkere avføring...
Det er Planarier det kommer som regel av overforing, som jeg har forstått så er det ikke farlig for fiskene. Søk på planarier på forum så kan du se om det er riktig
7 cm lange planarier???
Helt klart ikke planaria viss disse er 4-7 cm lange, de gangene jeg har hatt planaria i noen karr så er disse knapt 3-5 mm, litt forskjell det.

Men har aldri selv vært borti marker av slik størrelse i et akvarium, så har ikke peilling på hva det er, men er det marker av et eller annet slag så er nok det sunn og bra mat for fiskene, vi med litt store ciklider forer ofte med marker, men da vet vi jo hva det er, kompostmark.

Har du ikke noe bilde av disse forvokste planariaene? Veldig nyskjerrig selv jeg på hva dette er.
Plussmedlem
Det kan være en rundormart du har fått i akvariet ditt. Siden du fórer ciklidene med mark er det ikke umulig at disse har sneket seg med meitemarken og tatt bolig i filteret.
Philip Lauritzen
kom det tynne 4-7cm lange hvite ormer ut av pumpa... hva er dette?


Mener du virkelig CM... og ikke mm?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap