Aquabox 5,5l med saltvann?

Vi vurderer å gå til innkjøp av et Aquabox 5,5L miniakvarium, og lurer på om det går å ha saltvann i det. Ser at illustrasjonsbildet på hjemmesiden deres er av saltvann, men har ikke sett/lest noe om at det går.

Om vi skal ha saltvann i det, hva vil vi evt. trenge i tillegg til grunnpakka?
Du kan nok fint ha saltvann i det, men ikke noe fisk!

Jeg har et slikt stående selv, og vurderer å sette det opp med salt for å teste. kanskje med en mantis eller noe annet spennende...

Det bildet på hjemmesiden kan du bare glemme, det er fire Occelaris de viser der, håper ikke det var dette du ville teste...


Vil ikke anbefale å starte med et micro saltvannsakvarium som et akvarium på 5 liter er. Dette fordi de fleste organismer som vi holder i saltvannsakvarium er avhengige av stabile vannverdier, og dette er vanskelig å opprettholde i et så lite volum.

Det er selvfølgelig ikke mulig å holde klovnefisker i et så lite vannvolum over tid.

Men derimot en liten levende stein, noen knapper og eventuelt en liten reke ol skulle være mulig å holde. Baserer du deg på hyppige vannbytter (f eks annenhver dag) slipper du unna skummer osv.
Okei. Misvisende bilde, mao.

Per nå er det to små fisker, to små snegler, og tre små reker der. Funker fint enn så lenge

Men hva trenger jeg for å evt ha saltvann i det? Kan jeg bruke samme pumpe? Trenger jeg noen ekstra duppeditter?
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap