Hvor mye salt i vannet?

Jeg fikk høre at jeg skulle ha vanlig salt i vannet, som sykdomsforebyggende, men ingen sa noe om hvor mye,
så hvor mye skal jeg egentlig ta, å skal det has mer salt oppi når jeg har vannbytte??
Salt i vannet?
-noen bruker ikke salt i vannet og det fungerer sikkert utmerket.
-jeg bruker ca en teskje joddfrittsalt på 200 liter vann,eller grovt havsalt.
-Vet ikke hva som er bra/best,men tror at alle dyr og planter trenger(salter) i en eller annen form.
-Jeg så elefanter gå inn i i ei bekkmørk hule for og finne salt.(animal planet).Og der hvor mange av akvariefiskene lever naturlig,vil flom føre mineraler og salter ut i elvene.Disse fiskene lever nok ikke i krystallklart vann uten alger og med blåsesand som bunnsubstrat.
t
Salt i vannet?og mineraler?
-salt i ferskvannsakvarium?jeg bruker det og har kjempefin plantevekst .m.m.
-Men jeg glemte og si at jeg alltid har en rusten stein i karrene,en stein som jeg har funnet i ett elveleie,regulert vann eller i fjæra ved havet.En stein som rett og slett er brun av rust.?
har du ferskvanns akvarie eller saltvann?
en stein ja, ok, det skla jeg se om jeg ikke klarer å finne, men trodde at alt man tok oppi akvariumet skulle kokest? viss jeg tar noe fra elven utenfor, så må jeg vel koke det før det skal oppi karet?

jeg har ferskvann
Man trenger ikke salt i vannet i et feskvannsakvarie, om man ikke har fisk som trenger litt salt som feks Molly.

Så du kan droppe alt som heter salt i vannet igrunn
Man trenger ikke salt i vannet i et feskvannsakvarie, om man ikke har fisk som trenger litt salt som feks Molly.

Så du kan droppe alt som heter salt i vannet igrunn
Man trenger ikke salt i vannet i et feskvannsakvarie, om man ikke har fisk som trenger litt salt som feks Molly.

Så du kan droppe alt som heter salt i vannet igrunn
Hmm her er det jaggu noe rart med AF:P la svaret bare inn en gang hehe
Synes du skal søke på forumet etter "salt i vannet" da dette spørsmålet har blitt besvart mange ganger før. Konklusjonen i de fleste trådene er at salt ikke er nødvendig/anbefalt.

Kan forresten ikke huske at jeg har sett hverken rusten stein, elefant eller salt anbefalt som vannforbedringsmiddler før.

Plussmedlem
Stein med rust? Steiner ruster ikke med mindre de inneholder jernferitt og da blir i så fall fiskene tungmetallforgiftet.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap