Gravid guppy uten motivasjon.

Har en Guppy hun med svære kulemage, mistenkes for å være høy gravid, men har begynt å oppføre seg rart i det site. Halen begynner å vippe mer og mere ned og i dag da jeg skulle renske akvariet så jeg at hun ble enda svakere. Hun var ikke vanskelig å få opp i håven til isjolasjon. Ser ut til å kvikkne pitte litt til nå, men er fremdeles veldig svak. Noen som har et tips til hvordan man gir en fisk motivasjon til å leve videre? Og hva som kan være galt med henne? Vil så gjerne se ungene hennes i live!
hvor lenge har hun gått gravid?

om det har gått 5 uker eller mer så kan dewt hende hun har trøbbel med fødselen.

det hender dem trenger litt hjelp ved at du bruker enten en meget lett pekefinger elle tommel på buken hennes mot opningen der dem skal komme ut.
Okei, vell hun døde, prøvde å presse på magen men ingen ting kom ut. Kan det være et tegn på sykdom? har en annen guppi som og begynt å få mage men virker mye friskere. Denne som døde neket så spise for et par dager siden også. Tror du det bare er gravitetet eller er det en sykdom ? Hvis det er graviditet, hva bør jeg gjøre for at tiden før og etter skal bli best mulig for både mor og barn? Er litt vell nå på dette med gravide fisker. Har bare Fått et kull før for 2 uker siden (og fremdeles ikke hvem som er moren). Håper du kan svare meg på noe av dette .
det var synd hun ikke klarte seg. det har hendt meg og at jenta ikke klarer påkjenningen ved fødsel. men siden det ikke kom noe yngel så ser det ut som hun rett og slett hadde fått forstoppelse av en eller annen sort. Det og har keg selv vært borti. hvor bor du forresten svar gjerne via min profil dend meg en direkte mail om du ikke vil legge det ut her.
Ikke for å være fæl mot deg, men det høres ut som at denne hunnen var svært nærme fødsel. Når du tok henne til "isolasjon" kan det ha påført henne nok stress til at hun holdt igjen ungene, og døde av det. Er alltid best å la levendefødere være før fødsel, i stede for å flytte på dem og stresse dem unødvendig.
Jeg isolerte henne på hennes siste stund. De siste minnutene før hun døde for å se om det kunne roe henne ned. Hun var alt da veldig svak. Så jeg tror ikke det hadde så mye å si egentlig.
Og til deg B.andersen, hva har det med saken å gjøre hvor jeg bor?
Kaja Olsen
Og til deg B.andersen, hva har det med saken å gjøre hvor jeg bor?


tenkte på at om du bodee i nærheten så kunne du fått guppyer av meg. siden hun døde. det var bare det.
sitter her og venter på guppyfødsel jeg også.. ulempen er at jeg ikke veit hvor lenge hun har vært gravid.. kjøpte henne for to uker ca og da var hun allerede sprekkeferdig.. har nå satt henne i ynglekasse i yngelkaret som foreløpig er tomt. har skrudd opp gradene litt så er 26 grader der nå.. hun er veldig urolig nå, så får håpe det kommer noen unger snart. så skal hun få gå alene i yngelkaret noen dager og kose seg med artemia før hun flytter tilbake til 240 liter'n.
Aha, vell takk for omtanken Men det er nokk så aktuelt
Så koselig da Desverre død den jeg hadde, men fant ut at en av de andre også skulle ha barn Men har du kanskje en forklaring hvor alle Hannene mine blir av? Jeg kjøper nye hanner, jeg putter dem oppi akavriet, dem tar seg en rask svømme tur synker rett under et blad og der blir de og dagen etter er de søkk vekk ( dette har skjedd tre ganger), Hvorfor er det slik? Hunnene lever videre men alle hannene blir vekke !
Ella
sitter her og venter på guppyfødsel jeg også.. ulempen er at jeg ikke veit hvor lenge hun har vært gravid.. kjøpte henne for to uker ca og da var hun allerede sprekkeferdig.. har nå satt henne i ynglekasse i yngelkaret som foreløpig er tomt. har skrudd opp gradene litt så er 26 grader der nå.. hun er veldig urolig nå, så får håpe det kommer noen unger snart. så skal hun få gå alene i yngelkaret noen dager og kose seg med artemia før hun flytter tilbake til 240 liter'n.


så fort yngelen er født Må hun ut. eller blir yngelen spist av sin egen mor. det kan faktisk hende at du får tak i noen av dem mens hunj fødre resten osgå. og siden hun er alere i yngelkarret så ikke bruk fødeboksen. det stresser henne bare og hun kan holde igjen fødselen og til slutt føde døde yngeler. la henne svømme fritt i yngelkarret.
Tilfeldig bekjentskap
© Carola Ukkelberg
Reklame for plussmedlemskap