Rar oppførsel på kamfisk etter hvitprikk

Jeg har nettopp hatt en hvitprikk epedemi i akvariet mitt. Eneste som har overlevd er kampfisk hannen min( som fremdeles har litt prikker, og finnene begynner å forfalle) og kampfiskdamen(som er helt frisk).

Kamfiskhannen ligger alltid inntil pumpen, klistrer seg inntil, og nekter å forlate den med mindre jeg tar pumpen vekk. Jeg skjønner ikke dette. Burde jeg tatt ut pumpen? Kan det ha noe med prikkene å gjøre.. pumpen vibrerer jo, kan det være den klør? litt teit spm, men lurer veldig på dette

Takk for svar!
At han er apatisk skyldes sannsynligvis at han er syk. Hva behandler du dem med?
Behandler dem med noe som heter protozin fra waterlife. er ferdig med kuren for 2 dager siden. Tenkte å prøve å sette opp temperaturen, siden denne medisinen ikke fungerte.
Ok, vanligvis medisinerer man til alt er borte.

Du kan enten bruke varmekuren, som du kan lese om i sykdomsartikkelen. Det er den metoden jeg foretrekker selv.

Eller du kan bruke en medisin som inneholder malakittgrønt, og ta 50% vannbytte, og deretter medisiner. Annenhver dag bytter du 50% vann vha slamsuger og medisinerer hele karet på nytt. Dette skal gjøres minst 4 ganger, og minst 2 ganger etter at alle prikkene er borte.

Når det er gjort putter du kull i filteret for fjerne medisinrester.

Husk at malakittgrønt er kreftfremkallende for mennesker, så hvis du kommer i kontakt med medisinen, eller vann som er medisinert, må du vaske deg umiddelbart.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap