Sverdragere der den ene hannen jager den andre .

Jeg har noen sverdragere der den ene hannen jager den andre ( har 2 hanner og 3 hunner) Det skjer spesielt når di får mat, Den hannen som jager er dobbel så stor så den andre og den er yngre en den som den jager..

Hva kan være grunnen til det? syns synd på den lille stakkeren som må passe på hvor den svømmer.
Har du hørt ordtaket: Førstemann til mølla. eller sagt litt aneledes,
Mesteren før lærlingen?

Yngel og ungfisk må altid bryte seg vei eller vente på sin tur. så er det her hos meg også. Så for meg virker det ikke rart.
Har ikke noe med første mann til mølla og gjøre for den jager den andre hele tiden, men når de får mat er den ekstrem.

Ser nå at den lille sverd hannen gjemmer seg hele veien oppe i et av hjørnene i akvariet under et flyteblad. Slik har den aldri gjort før
Sverddrager hanner liker å ha et visst område for seg selv,og ikke minst haremet sitt.
Så jo større sverd,jo mer jaging..

Tror ikke dette vil opphøre, du har ikke et annet kar å ha den siste stakkaren i da?
Det er det jeg ikke har, hadde jeg hatt det hadde det ikke vært problem. skal kjøpe meg et 200 liters neste mnd men tror ikke den overlever så lenge med det jaget
Det er synd den blir jaget,den blir stresset og får lite mat.
Du kjenner ingen som kunne ha den i pensjon for deg så lenge,eller bytte den i en jente med noen?
Håper det ordner seg til det beste,men nå ser du hvor brutal en fiskeverden kan være..
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap