Fødekar til gravid guppy

jeg har to gravide guppyer i 5. uke.. og jeg er litt bekymra for om de kommer til å føde.. lurer på om de ikke tørr å føde.. har ett 10liters kar som jeg kan innrede med litt planter og sand osv.. kan jeg flytte de to inn der så de kanskje føler seg tryggere? har vannsirkulasjon i karet, men ikke varme.. går det bra?

om det er planter der dem er nå holder dette. men husk dersom du vil beholde yngelen og få den til og vokse opp må disse jentene flyttes til hver sitt eget karr/bolle som holder stabilt 25-27 grader i vannet. Men husk: rett etter fødsel må hunnen tas ut igjen grunnet dem spiser sine egne barn.
Jeg har desverre ikke mulighet til å varme opp vannet i det lille karet :/ da blir det vanskelig å bruke det.. har en fødekasse jeg kan bruke, men syns det ser så kjipt ut for fisken:P
fødekassa kan være for stressende på hunnen. det har hendt mange at hunnen dør av stresset. selv for meg har det hendt.

jeg måtte selv gå til innkjøp av et 20l akvarium men innvendig pumpe og varmekolbe. der går mine yngel. Dette er fodi det ikke går i lengden og la yngelene gå i fødekassa. Max 2-3 uker er min mening. har en uke gammel og en mnd gammel yngel gående i 20l nå. tilsammen er det vel ca 30 fisker. Dem som er en mnd skal snart få komme til ett større karr.

Glemte dette med varme.

Om du ikke får holdt varme på 25-27 grader kan du risikere at hunn blir gående i opp til 72 dager. Altså ca hele 10 uker
Der hun går nå så har hun 27 grader så forholdene skal jo være bra!

får vurdere å kjøpe en varmekolbe til det lille akvariet da
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap