For mye fisk

Jeg lurer på hva jeg kan gjøre hvis noen an fiskene min får yngel, og det blir for fult i akvariet. kan jeg selg dem for en veldig billig penge til dyrebutikken eller bare gi de bort til butikken, eller tsr ikke butikker imot fisker i det heletatt?
Det er det kun butikken som kan svare på. De forskjellige butikkene har forskjellig praksis, så det beste du kan gjøre er å ta en telefon til de lokale dyrebutikkene der d bor for å spørre.

Om ingen kan ta imot yngel, kan du jo alltids legge ut en annonse her der du gir bort fisk.
det er ofte butikken tar imot yngel. du kan gå i butikken og høre med dem om dem er villig til og gjøre en avtale med deg. det går oftest ut på at du enten får igjen ting, mat eller penger.
Marius Øie
Jeg lurer på hva jeg kan gjøre hvis noen an fiskene min får yngel, og det blir for fult i akvariet. kan jeg selg dem for en veldig billig penge til dyrebutikken eller bare gi de bort til butikken, eller tsr ikke butikker imot fisker i det heletatt?


Hvis det er fisk som guppy du tenker på, så tar ikke butikkene i mot yngel.
Det må være "unge voksne" (altså ikke fullvoksne, men salgbar størrelse) hvis de skal ta i mot noe. Det er ikke sikkert du får mer enn noen varer i bytte eventuelt. Alt avhenger av størrelsen på det du har å tilby, og om butikken trenger akkurat den fiskearten.

Jeg tviler egentlig på at butikken vil ta i mot yngel av levendefødere som guppy, molly, platy og lignende. Det flyter over av sånne på markedet, og jeg tipper zoobutikkene blir rent ned av folk som vil prakke på dem alle guppy-ynglene sine.

Du må sannsynligvis finne andre måter å bli kvitt overskuddet. Du kan annonsere her på AF for eksempel, og skrive at du gir bort yngel/ungfisk? Tror ikke du kan regne med å få noe særlig med kroner for dem hvis du må selge dem som små som yngel. Men er de farget ut og blitt halvstore, kan du kanskje få en tier for stykket.
"Jeg tviler egentlig på at butikken vil ta i mot yngel av levendefødere som guppy, molly, platy og lignende. Det flyter over av sånne på markedet, og jeg tipper zoobutikkene blir rent ned av folk som vil prakke på dem alle guppy-ynglene sine."

Min lokale butikk tar imot levendefødere, så det finnes de som gjør det og. Det er bare å spørre rundt. Men som Mona O sier, du får nok ikke gitt fra deg yngel, de må få litt størrelse først. Dersom du vil drive oppdrett er det nok lurt å kjøpe en ekstratank, der du kan la yngelen vokse. Eller rett og slett bare gi dem bort til folk som vil ha dem.
Hilde008
"Jeg tviler egentlig på at butikken vil ta i mot yngel av levendefødere som guppy, molly, platy og lignende. Det flyter over av sånne på markedet, og jeg tipper zoobutikkene blir rent ned av folk som vil prakke på dem alle guppy-ynglene sine." Min lokale butikk tar imot levendefødere, så det finnes de som gjør det og. Det er bare å spørre rundt. Men som Mona O sier, du får nok ikke gitt fra deg yngel, de må få litt størrelse først. Dersom du vil drive oppdrett er det nok lurt å kjøpe en ekstratank, der du kan la yngelen vokse. Eller rett og slett bare gi dem bort til folk som vil ha dem.



jeg mente små voksne som dere kaller de har heller ikke tenk på oppdrett, men hvis det skulle skje vil jeg bare ha en idee om hva jeg kan gjøre
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap