Døende thomas ciclide!

Hei!
Jeg har ett ciclidepar som ikke kommer så godt overens, så hannen jager hunnen hvis hun kommer i veien...
Når jeg kom hjem i dag så jeg at hunnen var ganske rødlig i bukområdet..... Ganske innsunket i magen var hun også... Idet jeg så på dette begynnte den plutselig å svømme i ring ned mot bunn og ble liggende der en stund før den svømte noe groggy videre.... Ligger nå bare på siden i ett digert krus jeg måtte flytte den over i så ikke hannen angrep. Gjelleaktiviteten ser ut til å være normal og jeg kan ikke se noe annet fysisk galt i form av synlige parasitter bortsett fra noen skader på halen som hannen har stått for...

Noen som har peiling på hva som feiler fisken?
Og hva jeg kan gjøre?

Setter stor pris på svar!

Vennelig hilsen

Joakim
medisiner for jelepareasite og gi den got med mat
Hun lider nokk av stress. Fisker bli veldig stresset av å bli jaget rundt hele tiden. Ta også isolere hannen og hunnen bli nedig akvariet hvor hun er godt kjent, kjøp noen flere planter og fine plasse og gjemme seg. Håper hun kvikner til da. Også bør du følle med på om hun spiser godt. Insuket buk er ofte et teng på forlite mat skuratt som hos oss mennesker. Kan hende hindrer hannen henne å spise nokk.
Prøvde å redde den, men den døde desverre i løpet av natten, prøvde å isolere den og gi den mat men den lå bare på siden og rørte seg stort sett ikke

Takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap