15 l biorb bolle

Har lyst på akvarie, men får ikke lov til å skaffe meg det.. En sånn baby biorb kan ikke pappa nekte meg, men jeg regner med at det blir dyreplageri? Tenkte på en kampfisk, kan godt være hun.. Men er vel for lite uansett?
Ingen fisk kan holdes i en så liten bolle, kampfisk skal ha MINST 40 liter (og jeg synes personlig dette også er litt for lite).
Okei. Gidder ikke å drive med noe dyreplageri, da får jeg bare mase mere på pappa
Du kan jo ha planter i den, og noen små reker/snegler. Koselig det og.
Er ikke det jeg egentlig har lyst på - vil ha fisk . Sikter istedet mot et 60 liter kar, med guppy, platy eller sverddragere og noen enkle maller til å begynne med. Om jeg får overtalt pappa.
Lærlingen
Er ikke det jeg egentlig har lyst på - vil ha fisk ;). Om jeg får overtalt pappa.


been there done that
Lærlingen
Er ikke det jeg egentlig har lyst på - vil ha fisk ;). Sikter istedet mot et 60 liter kar, med guppy, platy eller sverddragere og noen enkle maller til å begynne med. Om jeg får overtalt pappa.


Høres ut som du har et prosjekt på gang: Mase far i senk! Ønsker deg all mulig hell og lykke med det prosjektet. For hvis du ikke går i nybegynner fella og fyller karet til randen med fisk, med engang du får det, (hvis du knekker´n far) kommer du til å kose deg med denne hobbyen.

Men vær obs på at sverddrageren (ifølge fiskedatabasen her på af) trenger ca det dobbelte av hva du har tenkt på av kar.

Men ønsker deg all mulig hell og lykke når det gjelder å få med faren din på det her. Se om kanskje du får han bitt av basillen også, så blir det kanskje et større akvarium!
Visste ikke det med sverddreagerne, men vil uansett lese meg oppp på hver enkel art før noe kjøpes.
Plussmedlem
Mas mere på faren din, ja! Prat om det gode med denne hobbyen, for eksempel hvor lærerikt det er!

Lykke til!
Ser at det er noen få fisk som kan trives fra 20l og oppover. F,eks noen killi typer,, ? En sånn biorb life 30 l kan jeg kanskje få lurt meg til.... Men er de fiskene lett tilgjemgelige i Norge?
Pappa var veldig akvarie interessert, men for snart 30 år siden. Om jeg får et lite skvarie kan det fort hende at interessen hans blusser opp igjen og at vi får et større i stua Men hvordan er killi som nybegynner fisk? Har lært litt da jeg jobber i dyrebutikk, men har ikke egen erfaring ikke mye.
Tilfeldig bekjentskap
© Natalie S. Hårvik
Reklame for plussmedlemskap