Kampfisk

Hei.
jeg har en kampfisk han og 2 ho kampfisker.
hannen ser ut til å ha mistet mye av sløre sitt.. han hadde mye lengre da jeg kjøpte han ( i november 2009 ) men nå de 2 siste dagene ser d ut som om sløre enten har muglet bort eller så spiser hunnene på han
er han syk? hva skal jeg gjøre ??
Hvor stort akvarium har du? Kampfisk av begge kjønn har en tendens til å sloss og spise finnene av hverandre om du ikke har en stor tank med masse gjemmesteder og planter.
Karre er stort nok og mye plater og jemmeplasser ...
Hva er "stort nok"? Hvor mange liter er det?
e ikkje sekker på kor mange liter d e ... men d e bra lankt,brett og høyt
Har du mål på akvariet, eller evt. et bilde? Dersom du skal ha flere kampfisker sammen, trengs det store akvarier. Ikke bare "passe stort". Kampfisker lever ikke i par i naturen, og trenger plass til å ha sine egne territorier i akvariet. Men alle kampfisker har sin egen personlighet, noen kan leve i grupper i små akvarier, mens andre kan ikke ha så mye som èn annen fisk i samme kar.

I ditt tilfelle høres det i alle fall ikke ut som at det passer å ha flere sammen, og du burde trolig skille dem. Enten selge hannen/hunnene, eller skaffe et eget kar til en av partene.
hvis du måler lengde, bredde og høyde, ganger det sammen og deler på 1000, så har du hvor mange liter akvariet er..

her er et eks:
Lengde 120 cm
Bredde 50 cm
Høyde 60 cm

120x50x60/1000 = 360 liter

Når man vet størrelse på akvariet, og hvilke fisk som er i det, så er det lettere og hjelpe
skal man virkelig være pirkete på det, så går det sikkert ann å måle innvendig..
Det er mulig at det er finneraate...
Sv:
Ellers så kan det også komme hvis hunnene prøver å legge egg i "skummet" til hannen... Det opplever nå jeg med mine, da hender det at hannen får seg ett napp.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap