Innkjøp av nye fisker

hei. ny her, men ja. har 60l akvarium med 1stor algespiser og 1 liten en. pluss 2 gullfisker og 1 han guppy, ho guppyene som jeg hadde var syk så døde etter 1 måned.
men saken er at jeg lurer på hvilke fiske arter som passer til de fiskene som jeg har? evt noen som er stor og ikke kan spise de andre fiskene som jeg har. har også tenkt på og få masse fisk men hvilke fiskeart er best og yngle med, guppy?

mvh jørn-h
Om du har 60l så er det ikke å anbefale å få "masse fisk". Det er det ikke plass til. Hadde jeg vært deg hadde det første jeg gjort vært å kvitte meg med gullfiskene. 60l er alt for liten plass til to gullfisker da de trenger god plass.

Noen stor fisk kan du egentlig ikke ha i 60l. Guppy er jo en fin fisk da du kan jo satse på å ha noen flere av em? Bare husk på å ha nok jenter i forhold til gutter (3:1 er ok). Ellers kan d jo ha en liten stim neon- eller kardinaltetra, kuhliiål corydoras eller noe. Platy og molly går også i 60l. Det beste du kan gjøre er å gjøre et søk i fiskebasen på max 60l og se hva du liker. Bare husk at om du skal ha levendefødere så blir noen få raskt til mange, så ikke fyll opp tanken. Da skaper du bare problemer for både deg og fisken.
Grattis med kar
takk takk, har drevet på i 1,5 måndter nå. . ja gullfiskene skal jeg ikke kjøpe meg mere når de er døde. men kjøpte d for og starte med det. hadde en steam med neon tetra men dem døde etter 3-4 dager alle sammen så dårlig kvalitet fra dyrebutikk. så en haug me guppyer gjør susen ? sånn ca 10 jenter og 1-2 gutter til ?
[QUOTE=Jørn-håvard Edvardsen]takk takk, har drevet på i 1,5 måndter nå. . ja gullfiskene skal jeg ikke kjøpe meg mere når de er døde. men kjøpte d for og starte med det. hadde en steam med neon tetra men dem døde etter 3-4 dager alle sammen så dårlig kvalitet fra dyrebutikk. så en haug me guppyer gjør susen ? sånn ca 10 jenter og 1-2 gutter til ? har ikke gullfisk men slørhale dem er jo litt mindre så skreiv litt feil:P
Jørn-håvard Edvardsen
så en haug me guppyer gjør susen ? ;) sånn ca 10 jenter og 1-2 gutter til ?


Har du tenkt å prøve å få yngelen til å vokse opp? I såfall hadde jeg begynt enda forsiktigere hvis jeg var deg. Kansje bare kjøpt 4-5 jenter til den gutten du har fra før av. Guppyene er stort sett gravide allerede i butikken, så det tar stort sett ikke lang tid etter d har kjøpt dem til de får yngel. Og personlig syns jeg det er gøy å ikke bare ha guppy i tanken, men litt andre fisk også (neontetra, kuhliiål f.eks).
jaa. kan sikkert få litt fisk i det akvariumet , da drar jeg å kjøpe 5 stk guppya i morgen noen kuhliiål om vi har det i tromsø :P
Sikkert unødvendig å si, men husk at det er lurt å lese seg godt opp om de ulike fisketypene du liker før du bestemmer deg for om de passer til ditt akvarim, slik at du vet at du kan gi dem det de trenger. Antall fisk, vannverdier, foring, hvem som går sammen med hvem osv.
ja. guppyer og slørhale skullle gå helt fint, iallefall har det gjort det:P dama mi putta en arti fisk som slukte 1 neontetra å han fikk jeg bytta fort:s aggresiv fiskeart . hvit me svarte prikker ,husker ikke navnet. men guppy skal jeg iallefall ha. ålen der va litt fanzy men tro om dem går i lag me guppy å slørhale?
4 hunn guppyer er kjøpt og 2 åler
må bare få sagt det med en gang. Jeg kan ikke se for meg at en eneste liten guppy vokser opp med selskap av to slørhaler. Med godt hold er dette fisk du har i mange mange år.
nei den har bare vært ilag med de i 1 uke. fikk penger i dag så kjøpte fisk nettopp så nu stortrives han aleina med 4 ho guppyer
Les i fiskebasen på gullfisker - ikke for å ta lysten fra deg, men jeg har tre slørhaler som går sammen med gullfiskene mine, og slørhalene er nå rundt 15 cm + hale. Dsse er heller ikke så veldig gamle - et år kanskje...

Anbefaler deg at du gjør som tidligere nevnt; bytt inn gullfiskene i noen guppyer, sverddragere, neontetra/kardinaltetra e.l..
mine er ganske små. altså 6-8 cm ellerno så gjør ikke meg noe at de er der så lenge de går overens med alle andre så er jeg happy men dem spis mye å drit mye!
Jørn-håvard Edvardsen
mine er ganske små. altså 6-8 cm ellerno


Poenget han ovenfor her prøvde å få frem var at de ikke vil være "ganske små" særlig lenge...
Slørhaler er egentlig veldig dårlig egnet til små akvarier.

jojo forsto jo det men har hatt dem i ca 2 måndter snart å har ikke vokst noe særlig syns jeg:O
nei men man burde jo gjøre det som er best får fisken
jojo men ser jo ingenting tegn til at slørhalene misstrives. de leker med hverandre og biter ikke i andre fisker så om noen har noe dem ville si som tyder på at de misstrives så hyl i fra
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap