- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Gravid black molly
Gravid black molly
Har en gravid black molly, som er kule rund.
Venter fødselen når som helst, og tenkte at det var greit å spørre etter noen råd.
Hadde for bare noen månder siden et sverddrage kull på 26 yngel, men etter en uke fikk jeg parasitten, eller noe slikt. fiskene fikk hvite prikker, og døde en etter en.
Det eneste jeg har igjen er 2 black molly (1 hann og 1 hunn). De er adskilte, og hunnen venter unger når som helst.
Hun ligger bare på botten, og det ser ut til at det ikke er så lenge til fødselen.
har noen tips til meg, og er det noen som vet hva de parasittene kan ha vært??
Venter fødselen når som helst, og tenkte at det var greit å spørre etter noen råd.
Hadde for bare noen månder siden et sverddrage kull på 26 yngel, men etter en uke fikk jeg parasitten, eller noe slikt. fiskene fikk hvite prikker, og døde en etter en.
Det eneste jeg har igjen er 2 black molly (1 hann og 1 hunn). De er adskilte, og hunnen venter unger når som helst.
Hun ligger bare på botten, og det ser ut til at det ikke er så lenge til fødselen.
har noen tips til meg, og er det noen som vet hva de parasittene kan ha vært??
Postet 26.03.10 kl 08:30
Masse skjulesteder! Du har kanskje ikke tid til å kjøpe noen flyteplanter eller liknende, så her er det bare å være kreativ.
Yngeln blir spist, så den trenger noe sted den kan flykte til. Etterhvert som hun er ferdig å føde, kan du prøve å fiske opp yngelen til et mindre kar, der de kan vokse alene.
Eventuelt sett inn en fødekasse/fødenett, som yngelen kan være i.
Vet ikke hva "parasitten" kan være. Hadde fiskene hvite prikker på seg?
Yngeln blir spist, så den trenger noe sted den kan flykte til. Etterhvert som hun er ferdig å føde, kan du prøve å fiske opp yngelen til et mindre kar, der de kan vokse alene.
Eventuelt sett inn en fødekasse/fødenett, som yngelen kan være i.
Vet ikke hva "parasitten" kan være. Hadde fiskene hvite prikker på seg?
Postet 26.03.10 kl 08:35
Ja. Alle fiskene mine hadde hvite prikker. Fikk en medisin mot det, og det var bare de to black mollyene som overlevde. Hadde da et kull med 26 sverddragere som da også døde. Jeg skulle ønske jeg viste hva det kom av, slik at jeg kunne ungådt å få det igjen.
et spørsmål til, hvor mange yngel får en passelig stor black molly (ca. 3cm med hale målt med øyemål)??
et spørsmål til, hvor mange yngel får en passelig stor black molly (ca. 3cm med hale målt med øyemål)??
Postet 26.03.10 kl 16:16
Postet 26.03.10 kl 16:25
Postet 26.03.10 kl 16:50
1. Hvor mange yngel kan en black molly få?
2. Hva gjør jeg hvis moren ikke føder før jeg drar på påskeferie?
3. Blir yngelen spist?
4. Vil faren spise de?
5. Går det bra hvis jeg ikke mater de før to dager etter fødselen?
6. Er black molly en fiskeart, som spiser yngel kjenerelt??
Litt mange spørsmål, men trenger litt hjelp. Takk!!
2. Hva gjør jeg hvis moren ikke føder før jeg drar på påskeferie?
3. Blir yngelen spist?
4. Vil faren spise de?
5. Går det bra hvis jeg ikke mater de før to dager etter fødselen?
6. Er black molly en fiskeart, som spiser yngel kjenerelt??
Litt mange spørsmål, men trenger litt hjelp. Takk!!
Postet 27.03.10 kl 10:21
Postet 27.03.10 kl 17:50
Hva du gjør hvis hun ikke føder før du drar? Lar henne være, blir ikke lenge til neste gang. Med mindre du har mange skjulesteder i form av mose, flyteplanter o.l., vil de bli spist, av både mor, far og evt. andre innbyggere. At du ikke fôrer på et par dager går helt fint.
PS; å mase svar gjør bare at folk får mindre lyst til å svare.
PS; å mase svar gjør bare at folk får mindre lyst til å svare.
Postet 27.03.10 kl 18:19
Postet 27.03.10 kl 19:00
bodø jenta1. Hvor mange yngel kan en black molly få? 2. Hva gjør jeg hvis moren ikke føder før jeg drar på påskeferie? 3. Blir yngelen spist? 4. Vil faren spise de? 5. Går det bra hvis jeg ikke mater de før to dager etter fødselen? 6. Er black molly en fiskeart, som spiser yngel kjenerelt?? Litt mange spørsmål, men trenger litt hjelp. Takk!!
1 det vet jeg ikke søk på molly å se
2. du får jo bare la henne være, er ikke annet å gjøre da.
3. det kan være om du ikke har nok gjemmesteder som folk over meg har svart deg på.
4. faren vil spise de akkurat som alle andre fisker, hehe
5. har ikke peiling...
6. jeg tror alle gjør det.
var det beste jeg kunne svare på de spørsmålene, hehe
Postet 27.03.10 kl 19:12
Postet 27.03.10 kl 19:41
Postet 27.03.10 kl 20:06
Postet 28.03.10 kl 09:03
Postet 28.03.10 kl 20:36