Ca hvor mye biltemasand til 240liter?

Henter snart mitt nye 240liter kar og lurer på hvor mye biltema sand jeg bør regne med å bruke?
-er så lett å enten tenke for mye eller for lite
Inaktiv bruker
2 sekker på 16 kg burde holde, jeg kjøpte 3 sekker til mitt 260 liters kar og jeg fikk 1 til overs.
Jeg hadde 1 1/2 sekk i min 125-liter, så har du et utgangspunkt. Det er et godt og tjukt lag, så kanskje du klarer deg med to sekker?
Hadde tenkt 2 sekker, så da er jeg heldigvis ikke helt på jordet
hvor mye koster to sekker sånn sand?
du har nok sand i karet når du selv føler at det er nok. ikke verre enn det.
Inaktiv bruker
Ella
hvor mye koster to sekker sånn sand?

Tror du havner på 140kr, mener å huske at de kostet 69kr stk.
Jeg brukte to sekker til 180 liter, og det ble nesten litt mye...

Her ser du hvordan det ser ut med to sekker biltemasand i 180 liter juwel vision: [IMG]http://akvaforum.no/imagedisplay.cfm?item_id=16016&id=82913&type=aquarium[/IMG][IMG]http://akvaforum.no/imagedisplay.cfm?item_id=16016&id=82913&type=aquarium[/IMG]
saffen
du har nok sand i karet når du selv føler at det er nok. ikke verre enn det. :)

Skjønner det, men siden jeg får akvariet i hus på onsdag kveld og det er påske så er det litt kjekt å ha nok sand å fylle i karet OG bortkastet å kjøpe for mange sekker
Spørs vel litt også på grunnflaten på akvariet ditt. Regner med at alle 240 liters kar ikke er like, så jo lavere ditt er, jo mer sand trenger du.
Jeg hadde kjøpt 3 stk, bedre med for mye sand enn for lite. Så kan du ha litt liggende som du kan etterfylle med hvis noe forsvinner når du slamsuger f.eks. Eller lage malle huler av. Eller bruke sanden til neste akvarium.
Jeg fyllte på 3 sekker i mitt juwel 240.. Syns det er for mye egentlig, vurdere om jeg skal ta ut en del igjen..

Det er en god del tykkere lag sand bak enn foran.
brukte nesten 2 sekker i mitt 240 kar.
Jeg bruker litt mer enn to sekker i min 240 liter.
Om du skal ha mye steinformasjoner i karet bør disse ligge helt i bunn. Ikke oppå sanden. Sparer mye sand da. Men du ser vel no at 2-3 sekker er mer enn nok.
Brukte 3 sekker i en 960 l bunnmål 200 X 80 cm det gav ca 2,5 cm sand....
Frode Berntzen
Brukte 3 sekker i en 960 l bunnmål 200 X 80 cm det gav ca 2,5 cm sand....


Funker sikkert så lenge du ikke skal ha noe særlig med planter, bør ha mer om du skal sikre godt rotfeste.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap