Berserk eplesnegle

Rigga et lite 60L med noen guppy oppi og fått det fint med planter og sånn.
Var innom butikken og så en kul gul eplesnegle på ca 3 cm. Eieren sa det gikk fint å ha den der sammen med planter. Ploppa den oppi karet mitt i god tro, men den ødela alt den kom over, den der. Kunne likegodt kasta plenklippern oppi. Til og med vannpest tar den. Har prøvd å mate den med masse kokte grønnsaker. -Joda, det spiser den i tillegg. Den er ustoppelig. Den spiser alt. Skjønner ikke helt hvordan det ofte anbefales dette monsteret i et vanlig fiskeakvarie når den klipper av planter som ei saks. Nå er den foresten over 5cm og det på 3 uker. Tror det må være en kjempeeplesnegle dette her? Nå har jeg den på et norgesglass. Er det bare meg eller har andre opplevd det samme? Kan den leve i et norgesglass?
Oj, oj, oj, det høres ut som om du har fått en kjempe eplesnegle. De gule skal normalt la planter være i fred. Det er ihvertfall den erfaringa jeg har. Jeg hadde også noen kjempe epler som spiste alt jeg hadde av planter, dem døde etter hvert. Nå har jeg noen nye og dem har ikke rørt plantene mine enda. Norgesglass blir forlite til den snegla. Men det går til nød ann. Jeg håper at dette her var til litt hjelp om ikke noe annet. Lykke til. Hvis du får til så hadde det vært fint om du hadde tatt bilder av snegla.
Takker for svar.
Ja, da var det nok en kjempe dette her. Får ikke tatt noen bilder av den desverre siden den tok kvelden her i dag, men jeg googlet litt og den så helt lik ut som en kjempe.
Bare hyggelig å kunne hjelpe. Auda, det var synd at den tok kveld. Kanskje den hadde spist formange planter slik mine hadde gjordt. Har hørt at det er ikke sundt for dem å spise planter men det er vanskelig å overtale dem til ikke å gjøre det. Jeg har helt gule eplesnegler og dem rører ikke plantene. Det eneste dem gjør er å spise alger av dem. Hm, ja da var det nok en sånn kjempe. Du finner også de igjen her i snegle basen.
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap