120 liter akvarium detter fra hverandre

Hei!

I går satt jeg opp et 120 liters brukt akvarium, fylte med vann, planter, fisk og det som er.
Når vi nærmet oss fullt begynte det å lekke som ei sil fra den ene siden.
Tettet dette med silikon i dag, og fylte på igjen. Litt vanninntrengning i den gamle silikonskøyten, men det nye silikonet holdt akvariet tett.

Så imidlertid etter noen minutter at hjørnet var nesten "sprengt", og at glassplatene var i ferd med å skilles fra skøyten. Hvordan kan jeg reparere dette? Nå er akvariet halvfullt, og da ser det greit ut, men er redd det ikke vil holde sammen dersom det fylles opp.

"sprekken" i hjørnet er betydelig større enn det som går frem av bildet, bildet er tatt etter at vi tok ut en god del liter vann,

Alle svar mottas med stor takk!!
Du burde vel silikonere hele skiten på nytt. Fjerne gamle silikonrester, osv.. Ikke bare akkurat der det lakk tidligere.

Dessuten skal vel silikon helst tørke i 24 timer før du fyller vann på.. Varierer sikkert litt fra merke til merke, men...

Du får sikkert bedre svar fra andre.
Plussmedlem
Eneste løsningen tror jeg vil være å resilikonere hele karet. Det virker som den gamle silikonen har sagt god natt og takk for seg, så for å unngå mange liter vann utover gulvet, er nok det den beste løsningen.

Ta akvariet fra hverandre, fjern den gamle silikonen så nøye som mulig og resilikoner.
kjipt.. for meg.
Hvordan gjøres dette?
Er silikonen i seg selv sterk nok til å holde glassene sammen, eller må det noen form for vinkelbeslag til i tillegg?
Hva slags silikon kan jeg bruke?
Sikkert mye mer jeg trenger å vite

Les "liming av akvariet". Mange foretrekker aceton fremfor rødsprit.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap