Fine fisker med bra imunforsvar ?

Hvilke type fisker er det som er fine og lette å ha. og sammtidig har sterkt imunforsvar ???
Det er ikke så lett å svare på, det avhenger blant annet av hva slags vann du har i hvor stort akvarie, hva du kan om akvarium, og hvor du får fisken fra. Har du prøvd fiskebasen? Der kan du legge inn vannverdier og størrelse på akvariet, og velge "lett" i rullegardinmenyen rett over "forhold i akvariet". I artikkelsamlinga står det også mye nyttig :o)
Når du tenker sterkt immunforsvar, mener du da fisker som overlever svingninger i vannverdier, temperatur osv?

Hvis ikke, så skjønner jeg ikke helt spørsmålet.
Men hvis jeg har forstått det - så håper jeg du ikke får helt det svaret du er ute etter. Fordi da betyr det bare at du forutser at du ikke vil være slapp når det kommer til hold av fiskene.
Linn Mari Alsos
Hvilke type fisker er det som er fine og lette å ha. og sammtidig har sterkt imunforsvar ???


Hei. Alle fisk har et godt immunforsvar fra naturens side, men om vi ikke passer godt nok på de f.eks. ved å ikke tilby ordentlig foring; god nok vannkvalitet eller for lite plass - blir fiskene stresset og får redusert immunforsvar med sykdom som resultat. Det viktige for fiskene er at du setter deg inn i hvilke krav de har til disse tingene, samt generelle forebyggende tiltak som karantene eksempelvis; da vil du oppleve at de aller fleste fiskene er sterke og motstandsdyktige mot mange sykdommer.

Alle fisk er lette å ha, så lenge du gir de det de trenger.

Spørsmålet er heller, hva kan du tilby de? Hvor stort akvarium har du, hvilke andre fisk har du lyst å ha? Hvilken adferd ønsker du å se?
Hvis du søker i fiskebasen kan du lege inn størrelsen på akvariet ditt og skrive at du vil ha fisker i vanskelighetsgrad "lett" får du ganske mange alternativer.
Jeg la inn et søk med Ph på mellom 6 og 8 samt sc 100 liters kar:
http://akvaforum.no/search.cfm?search=fish&family_id=&Fresh=1&size_from=1&size_to=100&difficulty=1&gh_from=0&gh_to=50&ph_from=6&ph_to=8&temp_min=10&temp_max=35&tsizefl=20&tsizetl=100&tsizefcm=40&tsizetcm=80

Husk at mange fisker har der bedre hver for seg enn sammen
Og jeg ser at Apistogramma artene blir diskvalifisert fra dette søket, noen av de vanligste er lette å holde etter min oppfatning.

Håper dette vat til hjelp hilsen Ola
Jeg har veldig god erfaring med cherrybarbe. Har ikke mistet en av disse og har hatt dem lenge. Har en hann og seks hunner av disse. Det fungerer bra.
Det samme gjelder SAE og skjørtetetra. Jeg har godt innkjørte akvarier og bytter vann regelmessig. Men har dårlig erfaring med levendefødere som guppy, molly, platy. limia osv.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap