Nystartat akvarium

Jag har ett 54 liters akvarium som jag satte upp før 4 dagar sedan . Jag har sedan dess spenderat flera timmar på att läsa igenom forumet . Men jag hittar inget svar på om jag ska gøra rent det medans jag väntar på att det ska bli klart till att fiskarna kommer , dvs 1gång i veckan. Kanske en dum fråga men man blir lätt førvirrad av all info och svar från alla

Har ett aquael 1+ filter/pump som føljde med akvariumt då jag fick det , samt en termometer i samma märke .

Lägger till en bild på det , så om jag har plasserat dom fel så säg det . før jag kan verkligen inte det här :P

Känner mej lite lurad av hon från butikken som packade på mej massa saker .
En annan sak som jag undrar øver , behøver jag verkligen dom där kalkstenarna som jag har i nu ? Mitt PH ligger på 7-7.5 sen det var uppsatt .

Har inte kunnat testa något annat då det enda hon gav mej var ett PH test . suck..
Oi - nips! ;D

Jeg ville kanskje ha vurdert å tone ned innholdet noe med noen planter? ;D Levende altså? Disse vil etterhvert dekke bakgrunnen, slik at man slipper å se tapet/panelet.

Kalkstein er ikke nødvendig i de fleste akvarier, med mindre man har svært spesiellt vann i springen, eller tilsvarende fisker med spesielle krav.

Det er ingen grunn til å "gjøre rent" i denne perioden, all biologisk belastning i denne periden er bra, og bidrar til at filter etablerer de bakteriene det trenger - kanskje også sleng i en LITEN klype fiskefor bare for å gi bakteriene noe å starte på.

PS: Utstyret ser ut til å stå greit plassert!
haha tyckte du att det var før mycket i det? :P

Jag har 2 planter i det , bara det att den ena ligger bakom en av stenarna. dum plassering men det kan ordnas .

Så då tar jag bort kalkstenarna . och kanske en eller annan sten =)

edit: Ok jag tog ut den "stenen" som e orange

Ikke bry deg om oss "purister", og sett opp akvariet slik du selv liker - bare ta hensyn til fiskene også - noen trenger skjul, andre liker klare territoregrenser.

MEN jeg ville ha plantet inn flere planter, spesiellt hurtigvoksende nå begynnelsen - det vil avhjelpe litt på "algeproblematikken" som garantert kommer til å vise seg etterhvert. Vis meg en akvarisk som sier han ALDRI har hatt alger, og jeg vil påstå du har en løgner hehehe

Enkleste formen for "bakgrunn" Irene, er å klippe til en bit av en sort søppelsekk og teipe på baksiden.

Ellers finner du mange greie stive pappark på en velassortert bok- og paprihandel. Enten mørkegrønn eller svart synes jeg gjør seg best. Fisk liker også litt mørkere bakgrunner, det får de til å føle seg litt tryggere og farge bedre ut.
Førstår att dom behøver plats och simma runt .Jag køpte den där stora till vänster pga det var hål i den , sen att fiskarna kanske kunde gømma sig bak och i den .

Jag køpte också bakgrundspapper men har inte satt upp det .mørk bakgrund fakiskt

Angående algproblem så har jag nog redan fått det . samtidigt som jag skrev den här tråden så postade jag en annan om att jag har fått någon vit hinna på båda mina planter .

http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1024&thread_id=53458&sr=1

Ingen som har svarat på den så jag vet inte , men kollade runt lite och tror nog att det e alger . vet inte om dom ska vara kvar eller om jag ska gøra något før att ta bort dom ?
Alger er ikke hvite, men er det loddent kan det være en type soppvekst? Noen form for rot i akvariet? Mopani eller Redmoor? Disse har lett for å få soppvekst i begynnelsen.
sopp? såg du bilden ? det var inte något av det i morse då ja gick på jobbet utan då ja kom hem så var det en del .
Irene Lindroth
sopp? såg du bilden ? det var inte något av det i morse då ja gick på jobbet utan då ja kom hem så var det en del .


Kikket nuh! Er det den vite "skyen" på det ene bladet? Alger er det ihvertfall ikke - bare å gni det vekk, så tar filteret seg av det.
Ena planten e en Rotala rotundifolia . den andra som har mera av det vita "støvet" klarar ja inte och hitta namnet till,

Edit : Ååå okey så det e inget farligt alltså
Irene Lindroth
Ena planten e en Rotala rotundifolia . den andra som har mera av det vita "støvet" klarar ja inte och hitta namnet till,


Anubias ;D
så enkelt ja =) tack tack . Tog bort det jag såg som var på planten och då kom det hur mkt som helst underifrån . nu flyter det omkring =P

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap