Levende skjell

heisann. var inne på akvariereker en tur fant desse

er det noen her inne som har handla fra denne siden??
og er det noen som har prøvt ud desse skjella?

hadde våre max å prøvt ud desse..
Hei Thomsen..
Jeg har ikke handlet dem hos akvariereker.no pga frakten ble alt forHØY i forhold til mengden jeg ville ha.
Uansett.. Var så heldig og fikk dem hos en lokal dyrebutikk og kjøpte 7stk.

Har dem i Tanganyika kar og mener jeg har lest at dem var og finne i innsjøen(rett meg om jeg tar feil). Har nå hatt dem i 2uker og dem filtrerer vannet på en måte jeg aldri har sett maken til.
Vannet er KRYSTALLKLART, det er så klart at når lyset står på blir jeg et øyeblikk i tvil om det faktisk er vann i karet. Virkelig ett skjell som gjør jobben sin når det kommer til og filtrere vekk mikro organismer i vannet.
Skal sies at dem står ikke på utstilling, ett par minutt etter du har slippi dem ut eller når lyset slås av graver dem seg ned og du ser kun "munnen" så vidt stikke ut av sanden.

Løp og kjøp, flotte skjell som, i mitt tilfelle gjør vannet så krystall klart at det nesten ser kunstigt ut!

mvh Kenneth
spennende. slike vil jeg også ha!!!
hei Svolp..

sjekka opp litt nå dei skulle ha 191 kr i frakt..
+ 2 skjell hadde det kosta 289.-
dette hørtes lovande ut..
tenkte eg skulle bestille 2 i dag.men vet ikke hvor seriøs denne siden er..siden eg måtte betale me visa og ikke fatura..
vet du noe om de??
hvor i stavanger kjøpte du di???

har et fluval edge kar på 24 liter..dette her..
ville tro 2 av desse skjellene hadde passt fint oppi her..

takk for et lovane svar
Akvariereker.no skal være seriøse dem, ikke hørt noe annet. Selv om jeg har ventet på en bestilling i 4uker nå så har jeg blitt lovet at det sendes på tirsdag.

I butikk koster dem 40kr stk, hvertfall når jeg kjøpte 5 eller mer. Kjøpte mine på dyrego kilden i stavanger. skal du bare ha ett par stk er det 49kr stk hvis jeg husket rett. 192 i frakt er styggdyrt, det er det ikke noe og diskutere på selv om det er heatpack med.

Vil jo absolutt anbefale deg og sjekke opp med den lokale dyrebutikken din før du bestiller fra nett. Bestiller du 2stk skjell koster det jo dobbelt så mye og sende dem. Det er jo helt sjukt og betale 300kr for 2 skjell på størrelse med en 50-øring.

mvh Kenneth

PS: syntes nå 50kr stk er dyrt nok bare det
Har kjøpt varer fra Akvariereker flere ganger, uten problem. Siden jeg bor i kjørbar avstand har jeg hentet ting selv, vel og merke. Send en mail før du bestiller skjellene. Jeg vet at han bare fikk inn et begrenset antall nå sist gang han fikk disse, så dobbeltsjekk at han har nok til deg før du bestiller. Les imidlertid nøye på siden om disse skjellene, de er jo litt uvanlige og har spesielle krav.
Dem er veldig hardføre og har få krav.
Eneste er at det viktig at grusen eller sanden er finere en bredden til skjellet, slik at skjellet kan grave seg ned.

Kenneth
Beklager, blandet sammen vanlig hold og oppdrett
Svolp
192 i frakt er styggdyrt, det er det ikke noe og diskutere på selv om det er heatpack med.


Dyrt?

Sendt som billigste måte uten sporingsmuligheter: ca 50 kroner i porto, pluss et par tiere for heatpack. Resten går til butikken for jobben de gjør med å gå til posten. I dette tilfellet kan du risikere at brevet blir sendt, kommer fram til din by, sortert ut som klump (går ikke i postkassen), sendt til postkontor og hentelapp leveres i din postkasse neste dag hvis du har flaks. Tåler skjellene dine tre til fire dager i konvolutt?

Billigste måte med sporing: Smartpost eske koster fra 120 kroner. Sleng på et par tiere for heatpack og butikken sitter igjen med en femtilapp for arbeidet. Pakken er kanskje framme to dager etter.

Dyrere forsendelse med sporing: Bedriftspakke postkontor koster fra 167 kroner. Sleng på en heatpack og butikken går i null på forsendelsen. Pakken er framme på postkontoret ditt neste dag.

Hvis du tror du får butikker til å gi deg penger slik at du slipper å betale porto er det kanskje på tide å lese seg litt opp på bedriftsøkonomi.

LJ
[QUOTE=Svolp]Dem er veldig hardføre og har få krav.
Eneste er at det viktig at grusen eller sanden er finere en bredden til skjellet, slik at skjellet kan grave seg ned.[/QUOTE


når du har desse skjella oppi karet,hvordan er det med alger da?
er det mye alger i karet?

skjell å maller går vel kansje ikke i lag??
Vanilla Ninja
[QUOTE=Svolp] 192 i frakt er styggdyrt, det er det ikke noe og diskutere på selv om det er heatpack med.


Dyrt?

Sendt som billigste måte uten sporingsmuligheter: ca 50 kroner i porto, pluss et par tiere for heatpack. Resten går til butikken for jobben de gjør med å gå til posten. I dette tilfellet kan du risikere at brevet blir sendt, kommer fram til din by, sortert ut som klump (går ikke i postkassen), sendt til postkontor og hentelapp leveres i din postkasse neste dag hvis du har flaks. Tåler skjellene dine tre til fire dager i konvolutt?

Billigste måte med sporing: Smartpost eske koster fra 120 kroner. Sleng på et par tiere for heatpack og butikken sitter igjen med en femtilapp for arbeidet. Pakken er kanskje framme to dager etter.

Dyrere forsendelse med sporing: Bedriftspakke postkontor koster fra 167 kroner. Sleng på en heatpack og butikken går i null på forsendelsen. Pakken er framme på postkontoret ditt neste dag.

Hvis du tror du får butikker til å gi deg penger slik at du slipper å betale porto er det kanskje på tide å lese seg litt opp på bedriftsøkonomi.

LJ

Ja, DYRT.
Som MANGE andre steder bør man ha valget om og kunne sende det pr.brev når det er snakk om enkelte ting (snegler, skjell, planter o.l.)
En annen ting enkelte nettsteder har gjort tidligere er faktisk og sende det fraktfritt så sant du forhåndsbetaler, som er en fin tillitserklæring. Forstår at akvariereker ikke kan tilby fraktfri sending med denne prisen og da måtte du jo ha bestilt til x-antall kroner slik at butikken ikke går i minus. Dt jeg sier og mener er at 192kr er veldig dyrt og urimelig når varen i dette tilfellet ikke veier mer enn 5 gram og trenger ikke noe større plass enn i en liten boblekonvolutt til 40kr som er inkl.porto. Ikke kom her og si at det er rimlig og ta 192kr i frakt for 2 skjell som tilsamme koster 98kr.


Hvis du tror du får butikker til å gi deg penger slik at du slipper å betale porto er det kanskje på tide å lese seg litt opp på bedriftsøkonomi.

Vet ikke hvor du hentet dette utspillet men jeg tar meg friheten til og la være og kommentere..

Kenneth

thomsen
[QUOTE=Svolp]Dem er veldig hardføre og har få krav. Eneste er at det viktig at grusen eller sanden er finere en bredden til skjellet, slik at skjellet kan grave seg ned.[/QUOTE når du har desse skjella oppi karet,hvordan er det med alger da? er det mye alger i karet? skjell å maller går vel kansje ikke i lag??


Hei.

Kan ikke tru at det er noe problem med maller og skjell..

Eneste er at Botia fisker og andre fisk som er glad i snegler må du være forsiktig med.
men er det mye alger i karet ditt når du har desse skjella??
thomsen
men er det mye alger i karet ditt når du har desse skjella??


De filtrerer ut svevealger og andre mikroskopiske alger, før disse blir større og synlige. Derfor virker Kuleskjell forebyggende mot alger siden dette skjellet tar til seg algene i grunnstadiet, mens de er mikroskopiske og enda er usynlige.
For og svare på spørsmålet ditt har jeg nesten ikke alger nå. I begynnelsen blir det alltid mye brun og grønnalger, noe jeg også hadde men dette forsvant ettervært. Sliter litt nå med Blågrønnealger pga substratet mitt er for tett(venter på sandsnegler)

mvh Kenneth

PS: Disse skjella er også sykdomsforebyggende
Er det noen butikker i Osloområdet som selger disse skjellene?
Finnes det noen grunner for å ikke velge skjellene? Altså noe negativt med dem?


Kan man ha dem selv om man har varmekabler?
Osagmoen
Er det noen butikker i Osloområdet som selger disse skjellene?

Akvariereker.no holder til på Snarøya, og man kan hente etter avtale.
Svolp
Ja, [B]DYRT[/B]. Som MANGE andre steder bør man ha valget om og kunne sende det pr.brev når det er snakk om enkelte ting (snegler, skjell, planter o.l.)


Jeg nevner jo det som alternativ også, men noen butikker vil kanskje ikke risikere akkurat det jeg legger fram som et problem, nemlig at brevet kan bli liggende en eller to dager ekstra uten varme, noe som kan føre til at varen kreperer før den kommer fram.

Ikke kom her og si at det er rimlig og ta 192kr i frakt for 2 skjell som tilsamme koster 98kr.


Det kommer jo helt an på hva skjellene krever av behandling, det. Krever de varm og rask transport må du betale for det.


Hvis du tror du får butikker til å gi deg penger slik at du slipper å betale porto er det kanskje på tide å lese seg litt opp på bedriftsøkonomi.

Vet ikke hvor du hentet dette utspillet men jeg tar meg friheten til og la være og kommentere..


Du tok deg den friheten å kommentere uten å kommentere, gjorde du. Sleiping.

Det jeg ville fram til, og jeg regner med du innerst inne skjønte det, var at butikken ved alt annet enn brevsending ikke sitter igjen med mange ekstra kronene for jobben de gjør med å sende deg varene. Hvis de skal ta mindre enn de selv betaler er det det samme som å sponsorere ditt kjøp, og jeg regner med du selv forstår at det ikke er en bra forretningsmodell.

LJ
hei igjen...
nå har eg vert i stavanger og kjøpt meg skjell..

ska bli max og prøva desse...
håper det blir liga bra som sjå deg svolp..
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap