Palettciklider sammen med sommerfuglcicklider?

eller blir det full kræsj?
63 liter..men går de sammen eller ikke?
I en 63liter går de nok ikke sammen, palettciklidene vil nok før eller siden kverke sommerfuglciklidene. Det holder lenge med et ciklidepar i et kar med så lite bunnareal.
ok,takk for svar=) men er palettene enklere å ha en sommerfuglene??
hvem får mest unger?
både palettciklider og sommerfuglciklider danner territorie på bunnen. de vil da forsvare området sitt, og bli agressive mot andre fisk som kommer innenfor dette området.

en 63 liter er ikke stor nok til å huse begge disse ciklideartene. hver og en av dem trenger hele bunnen for seg selv.

hadde du hatt et stort akvarium, kunne du hatt begge artene sammen, da det hadde vært plass nok på bunnen til at de kunne dannet seg et område hver. dette er grunnen til at det spørres om størrelsen på akvariet ditt. som du skjønner blir det ulike svar avhengig av dette.

palettciklider blir i grunnen ganske store. hvis du velger dem, er det ikke sikkert du kan ha noen andre fisker sammen med dem. hvis jeg var deg, hadde jeg valgt sommerfuglene, og latt det gå en fin liten stim av tetra sammen med dem. tetraene vil oppholde seg i midtskiktet, og således ikke være i veien for sommerfuglene.
jeg har allerede palettciklider..ett lekspar,med 2 babyer,hehe..
men syntes sommerfuglen er penere=) vannverdier og alt det der har jeg desverre ikke peiling på,og har aldri målt noe som helst:S(kommer sikkert til å få pepper her inne nå men:P) har lest og alt,men forstår ikke så mye emr allikevel(hadde akvarie før også,målte aldri noe da,hadde det i flere år..) anyway,tenkte på å bytte ut leksparet mitt med sommerfugl-lekspar..må bare finne noen som selger det:S har for øyeblikket allerede 2 guppyhanner,en platy(lurer på å avlive denne,da den ser sliten ut nå),4 neontetra...pluss leksparet
i et 63-liter kan det raskt bli terrorisering fra palettene ja..
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap