Sverddragere stjeler mat

Ser det allerede er en tråd her med mat til ancistrus, men spør likevel=)

Jeg fikk en liten en i hus i går, og har prøvd et par ganger å mate den med malletabletter. Kjøpte også to sverddragere, og de er helt ville etter tablettene...

Forer med flakfor først (så Glødebåndstetraene og Sverddragerne skal holde seg opptatte), og deretter malletablett. Men ser ikke ut til at ancistrusen er interessert. Han jobber på harde livet med å suge på alle plantene, glasset, rota og dekorasjonen i akvariet - og enser ikke tabletten. Det gjør derimot sverddragerne... De spiser den opp på en-to-tre, og velger helt klart tabletten framfor flakforet.

Hvor nødvendig er det at ancistrusen får i seg malletabletter? Ser at jeg kan fore den med andre ting, får prøve litt agurk og sånt - men regner med sverddragerne er interesserte i det også?

Glødebåndstetraene bryr seg kun om flakforet, så langt i alle fall
Kaos
Hvor nødvendig er det at ancistrusen får i seg malletabletter? Ser at jeg kan fore den med andre ting, får prøve litt agurk og sånt - men regner med sverddragerne er interesserte i det også? Glødebåndstetraene bryr seg kun om flakforet, så langt i alle fall:-)


Med tanke på at det bare er én ancisturs i karret, tror jeg ikke det er noen stor krise om den ikke får i seg malletabletten. Og hvis du fórer den med agurk eller squash i ny og ne, så tror jeg det vil gå bra.
mine fisker som er 120l spiser alt dem kommer over uansett hva det er.
Så dette får dem daglig.
4 pallsermalle tab
3 Pleco min
flakfôr og granulat

og en gang i mnd får dem en stor bit agurk 3cm lang som er delt på langs og skrelt.

PS! jeg har bare kunstige planter. så algevekst sliter jeg ikke med.

jeg mater med agurk å squash hver dag jeg. men hiv i malletablett (er) etter alt lys er slukkt, maller søker mat om natten, har sett at når det er helt mørkt i rom og akvarie så er det lite sannsynlig at vanlig fisk finner/spiser tablettene,
B. Andresen
PS! jeg har bare kunstige planter. så algevekst sliter jeg ikke med.


Alger å planter har egentlig ikke noe å gjøre med hverandre, så alger kan du få uansett om du har levende planter eller ikke.

Fordelen men ekte planter er at de spiser opp overskuddsnæring i vannet, og med det tar maten fra algene.
Det jeg mente var at siden jeg har kunstige planter så får jeg ikke et alge overgrodd karr.
jeg ville nå trodd du har større mulighet å få alger med kunstige planter en ekte planter?
Har ikke sett noe alge vekst av betydning i allefall enda.

Men det kan kanskje ha med ta jeg har disse karene i 120l min for øyeblikket.

4 sae
1 halv stor gibbiceps
5 ancistrus
1 klovnepleco

støvsugere som spiser overfloden av maten

2 flekket pansermaller
4 panda pansermaller
8 dvergbotia
3 sebrabotia

alle skal over i et større karr i sommerferien.
Har prøvd å slippe ned en tablett så nærme den som mulig i mørket. Men sverddragerne finner den uansett. Og ancistrusen merker ikke at den er der en gang.. Han/hun er en skikkelig travel type

Men får prøve med litt agurk og squash!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap