Hvor stor innvendig pumpe?

Lurer på hvor stor innvendig pumpe jeg trenger til 700 l, når jeg har en am-top at 3338 ? Og varmekolbe? en el to stk? hvor store evt?


på forhånd takk for svar :o)
Blir snaut med internt filter selv om du har et Am-Top 3338, sett på ett utvendig filter til av ca samme størrelse.

300w kolber er vel stort sett det største som er enkelt å få tak i av varmekolber, to burde holde, Tetratec, Fluval/Tronic og Jäger/Eheim er greie kolber - styr LANGT unna Akvastabil kolber - det er rent søppel (Men karene deres er førsteklasses)
så jeg bør ha to utvendige am-topper? (evt et annet merke som er bedre? like stor?
Ja helt klart, ideelt sett er de klart best å ha to utvendige filter - spesielt i så store kar, det er jo også en fordel at du kan rengjøre det ene skikkelig mens det andre humrer og går.

I ett såpass stort kar ville jeg hatt ett Fluval FX5 eller Eheim 2080 (2180 så slipper du varmekolber også), men Eheim er dyrt og FX5 er et veldig bra filter for store kar som stort sett bare de med de største Eheim skylappene ikke liker.

Am-Top 3338 oppsatt med best mulig filtermedia er ikke egnet for kar på mye over 300l alene iallefall, men det er et fint nr 2 filter til ditt kar.

Man lærer fort at filtrering til store kar koster penger!
sukk å stønn, hehe... ja det har ant meg en stund hva jeg har begitt meg ut på ;P Tusen takk for utfyllende svar ;o))
Bare hyggelig

Du kan komme rimeligere unna med f.eks Eheim Classic 2217, men de er et reint h...... å rense i forhold til moderne filter - men effektive og ikke minst driftsikre er de, det er Classic serien som er hovedgrunnen til Eheims enormt bra rykte.
Tilfeldig bekjentskap
© Kalle
Reklame for plussmedlemskap