Fisk spiser lite eller veldig sjelden.

Hei! Hatt akvarium i 3 mnd nå, og ikke opplevd dette før! Mamma kasta ut kjempeeplesneglen min, og satte inn nye planter (for kjempeeplesneglen var mer glad i alle plantene mine enn den var i f.eks agurk.) Men i det siste har jeg merka at de ikke spiser maten jeg legger oppi om kvelden. (Jeg mater med flakfór)

De skjørtetraene mine liker f.eks veldig godt maten jeg hiver oppi til pansermallen min.

Samtidig som mamma satte i plantene, så introduserte hun også 2 stk sugefisk, som skulle rengjøre glasset på innsiden. men iløpet av første kvelden var den ene forsvunnet. Og vi har ikke sett noe til den siden :S Det var rundt da at problemene startet, men jeg veit ikke hva som er årsaken! :S

Fakta:

Akvarium: 60 liter
Tid siden vannbytte: 3 dager
Tid siden innsetting av planter: 3 dager
Tid siden innsetting av fisk: 3 dager
Antall fisk i akvariet: 2 stk guppy, 5 stk skjørtetetra, 1 stk pansermalle og 1 stk sugefisk.
Foringstid de siste 3 mnd: en gang om kvelden.
mine eplesnegler lar alle plantene være i fred, men har de fått smaken på det kan de jo spise planter. da finnes det forskjellige planter som de ikke spiser på som du kan finne i plantebasen, bare å lese seg til det.

mine eplesnegler gjør en kjempejobb med å spise opp alle avfallsplanter å restene på agurk,squash osv..

fisker sjenerelt spiser jo lite igrunn, men hvilke for bruker du?

bedre å fore mindre å kanskje litt oftere? å en matfri dag i uka

Å de sugefiskene så du nevner, de er nattdyr. liker veldig godt å gjemme seg på dagtid for så å lete etter mat på kvelds/natt tid.har ofte sittet lenge å letet etter fisk som jeg ikke finner, men dagen etter er de der. hiv i mat til de etter lyset er slått av
Joar Løvik Njølstad
.....5 stk skjørtetetra, [I]1 stk pansermalle[/I]...


Har du bare én pansermalle? Du burde nok skaffe deg noen flere. Det skal helst være 6 stk og oppover.

Men er den den som har forsvunnet? Eller er det "sugemallen" som har forsvunnet?
BIGBrother
[QUOTE=Joar Løvik Njølstad] .....5 stk skjørtetetra, [I]1 stk pansermalle[/I]...


Har du bare én pansermalle? Du burde nok skaffe deg noen flere. Det skal helst være 6 stk og oppover.

Men er den den som har forsvunnet? Eller er det "sugemallen" som har forsvunnet?

Sugemallen har forsvunnet, den var ikke å finne samme kveld som den ble sluppet oppi. Siden har vi ikke sett den. leita i filteret, i grusen, under stein og så videre.

Ja, jeg har bare en pansermalle, jeg føler ikke det er forsvarlig med flere fisk i det lille 60 liters akvariet.

Som du sa Newfish, så skal jeg prøve med en matfri dag i uka. Jeg forer med Sera Vipan til guppyene og skjørtetetraene. Og 1 stk Sera Vipachips til pansermallen. Men det virker som om skjørtetetraene er mere glad i disse enn i flak foret...
Joar Løvik Njølstad
Ja, jeg har bare en pansermalle, jeg føler ikke det er forsvarlig med flere fisk i det lille 60 liters akvariet.


Da burde du heller selge den. Den vil ikke leve lenge uten artsfrender.
De fleste sugemaller vil ha en trerot og "gnage" på Du kan jo også prøve å fore med frossen artemia til resten av fiskene dine nam nam
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap