Hva slags skapning?

Kom over en skapning i akvariet mitt som sikker har fulgt med en plante.

Den er grønn, ca 1.5 - 2 cm lang. Har 6 bein, og halen har tre "splitter" og det ser ut som om den har et par hornliknende saker i panna.

Jeg har ikke macrolinse, så jeg får ikke tatt noe bilde av den.

Noe som veit hva det er? Og hva den gjør i et akvarie? Om den kan bo der eller ikke...
Hvis det er en vannnymfe som linket over, kan den ta små snegler om du har det eller fisk/reke yngel. Selv er de ganske skjøre og om en fisk får øye på den kan den nok lett bli spist opp.

Hvis det er en øyenstikkerlarve som jeg har bilde av på min avatar, ser du at den er litt breiere og mer solid. Det går i den samme dietten men den har mulighet til å ta litt større dyr. Den kan finne på å ta en fisk eller reke på sin egen størrelse om den har muligheten og blir nok ikke spist selv, med mindre du har større fisk.

Dette er rovdyr som klarer seg fint på sneglerdiett (etter min erfaring) om du vil ha den i akvarium. Men det er en risiko involvert om du har den med andre dyr.

Hvilket dyr har du i akvariet ditt nå?

PS. Den bruker ikke giftige angrep som noen andre tilfeller av rovinsekter. så den kan ikke ta større byttet en den har muskler/våpen til.
Det er nok en vannymfe ser det ut som.

Har corydoras pygmaeus og kirsebærreker i karet, samt noen eplesnegler. Så jeg har ingen som vil spise den, men små yngel den kan risikere og ta da. Så da får den ikke komme tilbake i karet mitt....

Tusen takk for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Per Erik Sviland
Reklame for plussmedlemskap