Når sverddrager får barn

Hadde noen sverddrager som fikk barn, og hver gang det var barn var en av de voksne døde. Dør de når de får barn? Også hannene? Eller må det ha vært en annen grunn?
Og.. Sant det er veldig vanskelig å holde barna i live? Vi fikk holdt den siste i live i ca. 3 måneder..
Tittet litt på profilen din,og ser at du har et akvarium på 20 liter.
Er det i dette karret sverddragerne har bodd? For et akvarium på 20 liter er for lite for sverddragere,og vannverdiene er ikke så lett å holde så bra som fisken ønsker.
Normalt sett skal ikke fiskene dø etter at de får barn,men de kan bli gamle og syke de også.
Men om du har de i en 20 liter,så ville jeg ikke kjøpt flere sverddragere for å ha der videre.
Jeg synes akvarium som er rundt 50 liter til 100 liter er veldig bra
Lykke til videre med fisker og oppdrett! Og husk å bytte vann i karret.
Jeg aner ikke hvor stort det er.. Skrev 20 fordi det måtte skrives noe.
Men jeg holder meg til gullfisk fra nå av
Et lite tips; du kan regne ut antall liter i akvariet ditt ved å gange sammen høyde, lengde og dybde og deretter dele summen på 1000. (eks: 60 cm langt x 40 cm bredt x 30 cm dypt= 72000 Når du deler det på 1000 får du 72 liter.) Eller du kan bruke kalkulatoren her.
Plussmedlem
Hvis du har et veldig lite akvarium vil du nok oppleve at gullfiskene også dør. Gullfisk blir nemlig svære. Naturvarianten opp i mot 40 cm, mens slørhaler og andre fremavlede former rundt 30 cm. Så man bør ha et solid kar, skal man ha gullfisk.

Hvis du vil vite hvor stort akvariet ditt er, kan du gjøre følgende mattestykke:
Mål akvariets lengde, bredde og høyde og gang dette sammen. Del så på 1000. Da får du hvor mange liter akvariet ditt rommer.
Bare en liten kommentar til,gullfisk krever større plass enn sverddragere....
Tuusen takk!
Frem med kalkulatoren :-P
Okeei, målte og det var ca. 38 L..
Fortsatt ikke stort nok da, men nå vet jeg hvertfall det!
Det finnes en del fisker du kan ha i dette karret allikevel,så mulighetene er mange
Ikke alle fisker blir like store
Hvis du søker i fiskebasen,så kan du se hvilke fisker du kan ha eventuelt.

Her er resultat for lett fisk i akvarium mellom 20 og 40 liter
Tilfeldig bekjentskap
© Renate Magnussen
Reklame for plussmedlemskap