Skjer noe rart i karet mitt.

Inaktiv bruker
2 ganger har dette skjedd.
har vært ute en tur og komt hjem igjen, og da har det kommet ett stort "krater" i sanden i karet.
er det fisken som krangler?
Inaktiv bruker
hvis du ser på profilen min så ser du det
Om du vil ha svar fra brukere her inne, så må du ikke forvente at de klikker seg inn på linker til profilen din for å finne svar på manglende opplysninger.

Lager man et innlegg med spm om noe, så legger man også relevant opplysning i innlegget.

Selv om det lett kan sees at jeg har et 540 liters kar i signaturen min, skriver jeg det alltid i spm jeg har, der det er relevant (noe det ofte er).

Selvsagt kan alle klikke seg inn på andres profiler for å se hva som står der, men det er ikke videre høflig å forvente det.
Ikke så mange som kommer til å orke det heller.
En årsak til det, er at man aldri kan vite om akvarier i profilen er oppdatert.
Inaktiv bruker
3 stk Ancistrus sp. L144
10 stk Miniatyrrasbora Boraras urophthalmoides
1 stk Dverggurami, Rubingurami Colisa lalia
4 stk Metallpansermalle Corydoras aeneus
6 stk Flekket pansermalle Corydoras paleatus
2 stk Dekeyseria brachyura
10 stk Skjørtetetra Gymnocorymbus ternetzi
2 stk Hypancistrus sp. L270
4 stk Pangio anguillaris
4 stk Sumo botia Schistura balteata
Er dette krateret i nærheten av annen innredning i karret?

Kan det være en av mallene som ligger under en rot etc, og vifter sanden med halen?

Det gjøre iallefall mine, og flytter de på sanden. Oppstår små berger og daler av det
Inaktiv bruker
nei, det er helt ute med glasset og helt inne med glasse på lang sidene
Da får du sette opp overvåkningskamera :P Nei, men det er nok ingen tvil om at noen av fiskene dine lager "gropen" på en eller annne måte. Det er jo ikke uvanlig
Kanskje sirkulasjonen som lager disse.

Neste gang du ser dette, kan du ta et bilde å legge ut her, så er det kasnkje letter å se
nå er jeg ingen ekspert på Pangio anguillaris, men vil likevel gjette på at det er den som graver.
TK
nå er jeg ingen ekspert på Pangio anguillaris, men vil likevel gjette på at det er den som graver.


Nei, disse vil ikke lage noe stort krater.
Disse tilsvarer kuhliiåler.

Har 45 kuhliier i karret mitt, og ikke engang så mange klarer å lage et krater om de så går sammen om det..
Inaktiv bruker
ålene graver seg kun under stener og røtter i mitt kar.
Jeg holder en knapp på at det er L144 som gjør det. Sett opp kamera, så får vi se!
Inaktiv bruker
hvorfor tror du 144 gjør det? har de aktive haler? :P
Mange L-maller (som L144 og L270) "koster" ofte opp sanda i nærheten av steder der de vil lage seg en hule. Mine gjorde det under en trerot eller under en skiferhule f.eks. Tydeligvis var ikke skiferhula bra nok, så de ville lage en egen hule under den :p

De kan sikkert finne på å lage groper ellers også, hvis de er på leting etter en hule å bo i.
Inaktiv bruker
har 7 skiferhuler i akvariet mitt pluss røtter og lavastener så bør vær nok plass :P
Inaktiv bruker
fant ut at det ikke var 144.
var en dag jeg satt i sofaen og myset på tven da jeg så en sandstorm i karet.
Botian liker vist å grave.
hadde ikke foret hele dagen om det kan være en grunn
aha, den informasjonen skal jeg lagre på harddisken
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap