Ny innkjøpt 340liters hjørnekar. litt hjelp trenger jeg.

kjøpte utstyret brukt. karr ,pumpe,kolbe,sand,rot,bakgrunn.

Har skyllet sand. hatt oppi. en rot jeg fikk med er skyllet lagt oppi. fylt opp med vann, aquasafe og 7ts med salt er fylt oppi. og kjøpt inn 5 planter. hatt oppi. høres dette greit ut?

når karret blir klart: Har lyst å ha haimalle og sølvhai oppi karret. men hvilke andre fikser kan jeg ha sammen med dem?

skal kjøpe nye lysrør.t8. 30w. hvilke skal jeg kjøpe. gjerne link til et sted jeg kan se. har plass til 2 lysrør.

Kan man kjøpe planter på nett?(som billigere enn på lokalbutikken 99pr stk).

Trenger jeg ph.kh teste sett? hvor kjøper jeg det?

har en eheim 2028. den har stått ubrukt i 2 år. hvor kan jeg kjøpe pakninger og ting (innhold) til den. (pakningene er gode nå)

hva annet trenger jeg?

dette ble mye. men håper på svar. har hatt akvarium for mange år siden. men da et på 100liter.

Både haimalle og sølvhai blir altfor store til akvariet ditt, selv akvarier som er ti ganger større blir fort altfor små. Se heller etter andre arter. Det finnes flere tråder om de fiskene her inne med bilder av hvor store disse fiskene blir - det er horribelt at de i det hele tatt blir solgt som akvariefisk.
Hva slags fisk vil du ha? Store, små, få, mange, aktive, rolige, lette å drette?

Salt ville jeg droppet å ha i akvariet, ferskvannsfisk trenger ikke salt. Aquasafe er også unødvendig med mindre du har brønnvann el. I 99.9% av tilfellene er det bortkasta penger.

En ph-test er alltid lurt å ha i bakhånd, litt etter hvilke fisk du vil ha. Ellers er NO2 (nitrit)-test den viktigste. Vanntester kjøper du billigst på nett, feks hos Webzoo.no eller Aquamanias.no

Filtermateriale. og reservedeler får du kjøpt feks hos Webzoo.no.

Du finner gjerne billige planter fra privatpersoner under Rubrikk her inne? Nå når det begynner å bli varmere i været går det greit å sende planter.
etter å fått fylt opp 340 literen i går. formiddag. ., hatt i aquasafe og salt. og planter og rot. så blir det ikke klarere vann.. det blir ifra grått til mere grønt. nå etter 1,5døgn drift

hva gjør jeg feil..
AquaSafe gjør at vannet blir blått/grønt, i noen dager. 3-5 dager kanskje. Husker ikke helt, da jeg ikke bruker det så ofte.. Men uansett, hvilke fisker er det du har tenkt deg som trenger salt?
Ferskvannsfisk, liker ...ferskvann, hehe.
En annen ting er at du ikke trenger AquaSafe, med mindre dere har vann med tungmetaller og/eller klor.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap