Biltema sand!

hvilken type er best? har hørt litt forskjellig..vil ha fin sand,men kasnkje ikke den fineste? hva anbefaler du? og holder det med en pakke til 63 liter? eller må man ha mer?
mange tråder om det på foruet, sett deg litt inn i søkefunksjonen så klarer du å søke det fram. her er en.
Den er den "grove" grusen som er vanlig å bruke, og jeg har den i alle 4 akvariene. Det holder med en pose i 63 liter`n
Kommer helt ann på str. på karet ditt det. Den sanda Halvorsen linka til finnes ikke lengre...

Bruke denne:
Grovkornet, størrelse 0,2–1,0 mm
Artikkel nr. 175425
takk for svar..men hvor er nærmeste biltema for meg?(bor i nærheten av lillestrøm\strømmen) er det så langt som bærum??
Inaktiv bruker
Hei Biltema har nettopp åpnet ny avdeling på Skjetten ( gamle skeidar ) , ellers så er det en avdeling på Alnabru.
Kjell-R
Hei Biltema har nettopp åpnet ny avdeling på Skjetten ( gamle skeidar ) , ellers så er det en avdeling på Alnabru.
hei. ja,takk har funnet ut av det=) samboeren drar innom i morgen,gleder meg=))
men hvordan skal jeg få skiftet ut alt? har hverken slange eller en bøtte jeg kan bruke til vannskift,jeg bruker alltid en (stor) plastbolle når jeg skifter vann:S
den sanden må vel skylles? hvordan skyller man fin sand da
Ta ut grusen. Bruk plastbollen hvis du ikke har noe annet. (Selvsagt.)

Du trenger ikke å skylle biltemasanda. Den kan helles rett i karet.
Kampfisk
Ta ut grusen. Bruk plastbollen hvis du ikke har noe annet. (Selvsagt.) Du trenger ikke å skylle biltemasanda. Den kan helles rett i karet.
trenger jeg ikke skylle sanden?? ok,takk=)
Jeg skyllet ikke sanden. Alt "støvet" var lagt seg etter noen timer. Det kommer heller ikke støv om jeg nå roter i sanden, så tror ikke det er noe behov for å skylle egentlig.
ok,da gleder jeg meg bare til i morgen=))
men kan jeg slippe fiskene rett oppi etterpå,eller burde jeg vente til det værste støvet har lagt seg??
nå har jeg prøvd å ringe de 2 ganger,men kommer bare til svarer om at de er opptatt,prøv igjen senere...grrr..fint å vite om de har det inne før vi reiser helt inn da...
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap