Hjelp! overforing!

Min tre år gamle datter mista hele boksen med fôr i akvariet til min mor.
Nå vil jeg gjerne bare holde dem i live til de kommer hjem fra jobb for de vet nok hva å gjøre!
Skal jeg ta dem ut å legge dem i badekaret?
Skal jeg prøve å få bytta vannet?
De med tigerstriper spiser å spiser.. Begynner å miste litt av fargen og..
Mallen ligger bare nedi planten sin..
De store ser ikke ut til å bry seg..

Skjønner at jeg høres helt idiot ut, men jeg har virkelig ikke peiling på fisk. Vil bare ikke at de skal dø stakkars!
Det gjør ikke så mye at fiskene eter seg stapp mette en sjelden gang. Problemet oppstår hvis uspist fôr blir liggende igjen og råtne. Og det råtner fort i 25 grader varmt vann.

Gjør som følger:

Finn fram en slange (ligger sikkert i skapet under akvariet eller noe) og så mange bøtter som du finner.

Når du holder den ene enden av slangen i akvariet og den andre lavt, og suger i den lave enden, vil vannet begynne å renne gjennom slangen.

Da kan du bruke slangen til å "støvsuge" ut fôret. Husk å hold ett øye på bøtta, så det ikke renner over, mens du har det andre på akvariet, så du ikke suger opp noen fisk.

Lykke til.
Takk!
Da prøver jeg Prosjekt Støvsuger!
Inaktiv bruker
hvorfor bruke bøtter? lag til ekstra lang slange og la d renne ut ute
Thomas Håvarstein
hvorfor bruke bøtter? lag til ekstra lang slange og la d renne ut ute

Har du lest det opprinnelige innlegget?
Også er det ikke alle hus hvor det er bare å la det renne ut utendørs heller Noen bor f-eks i 5. etasje i en blokk midt i sentrum, da tror jeg både naboer og fotgjengere ville blitt særdeles hissige.
Uansett så er vel poenget å få maten ut, hvor det havner er ikke fult så viktig vel.
Inaktiv bruker
jaja tenkte bare for å slippe søl trenge ikke hisse deg opp. bor selv i blokk
Thomas Håvarstein
jaja tenkte bare for å slippe søl trenge ikke hisse deg opp. bor selv i blokk


Var jeg hissig? Det var ikke meningen, beklager.
Ane Kooyman
Da prøver jeg Prosjekt Støvsuger! :)


Gikk det bra ??
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap