Introdusere en ny hann i et kar med jenta med yngel, palettciklider

hei, jeg har en Juwel Lido 120, her går det en palettiklide enke m. yngel og en acistrus. karet er godt beplantet med en rot og to kokkosnøthuler. dama drepte forige mannen, jaget han rundt til han døde av stress så jeg lurer på om det er dumt å sette inn en ny gutt. eller burde jeg ventge til yngelet er større, og sansynligvis solgt?
når ygelen blir store nok til at mor ikke lenger gidder passe på dem kan du sette inn en ny han =) bare huska at han må være større en den dama du har fra før.

merkelig at hun drepte han, karet burde være stort nok for et par.
kanskje noen lokkefisk ville vært tingen, så hun ikke jager så mye på sin nye han, noen neontetraer kanskje?

lokke fisk, hva mener du med det?


er det fisker som sansyneligvis ikke vil overleve, siden de blir brugt som åte? :S
lokke fisk er fisker som palettcikliden vil jage istedet for palettciklide hannen men er for raske til at hun vil få tak i de =)

så de vil overleve, og kjøper du ca 15 neontetraer vil hun jage litt på alle og det vil bli lite stress for fiskene og forhåpentligvis vil palettciklide hannen ikke bli jaget på
Hvis du skal ha mere oppdrett og yngel på Palettciklidene dine vill jeg ikke akkuratt anbefale neontetra eller tetra-arter. Alle tetra-artene er mestere i og spise alt som heter yngel i de fleste tilfeller. Ville ihvertfall ikke satt inn så veldig mange på engang, men heller satt inn fks. 5 stykk neontetra og vente til det blir et nytt kull palett-yngel og se om de blir snacks. Jeg tror nemelig det

Men hvis det er et problem at hannen ikke har noe og jage og at hunnen dreper den pga. et eller annet vill jeg nok annbefale deg og sette inn et eller annet smått som greier og svømme unda angrepene.-
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap