Nytt akvarierom!

Inaktiv bruker
Hei alle sammen! Har blitt såpas hardt rammet av litersyken at jeg nå har fått tildelt et eget rom der jeg skal ha akvariene mine. Rommet er ikke så stort, men skal hvertfall utnytte det maksimalt! Så da kommer vi til spørsmålet mitt! Har en 54 liter og en 120 liter som jeg har lyst å ha der inne... Tenker da på å ha de i reoler. Er det mulig å stille størrelsen på en reol slik at man kan ha en 120 liter og en 54 liter i samme reol? Har tenkt å kjøpe en reol med litt flere akvarier også, derfor må jeg liksom vite hva jeg ser etter...
Det er mulig å bestille porsareoler etter akkurat de målene man ønsker Du bare tegner og forklarer hva du skal ha i den, hvor mange kar og målene på karene. Nevn også om du har noen spesielle ønsker med hensyn til arbeidshøyde mellom to etasjer og evt hvor høye bena på reolen skal være.

Et knalltips jeg ønsker noen hadde nevnt for meg da jeg bestilte min første reol, er å ha en viss høyde på reolens ben.
Jeg har nå reol-ben på ca 20 cm, for da passer det akkurat så en std størrelse av plastkasser med lokk fra Clas Ohlson får plass under, hehe Plastkasser med lokk til oppbevaring av diverse akvarie-stæsj er gull verdt, for plassmangelen blir skrikende fortere enn du aner! Alt fra fôrbokser, håver, filtermateriale, skjøteledninger, gamle filtere, reservedeler.... osv osv)

Finn ut hvilke kasser du vil bruke, og mål høyden på dem, og så bestiller du reolene med ben som er høye nok til at det er plass til plastkassene som skyves under reolene. De kassene jeg bruker er 18,5 cm. så jeg bestiller reoler med 20 cm ben.

Er det kun 2 akvarier i høyden og plassen under reolen skal brukes til eksterne, utvendige filtere, må selvsagt benhøyden økes.
Inaktiv bruker
Tusen takk for utfyllende svar! Er det noen du vil anbefale å bestille fra?
Erik Silgjerd
Tusen takk for utfyllende svar! :D Er det noen du vil anbefale å bestille fra?


Tja, det kommer litt an på. Vil du bestille på nett eller vanlig butikk? Dersom du bestiller hos din favoritt-zoobutikk i Bergen, så du henter det selv der og sparer evt frakt. Eller vil du bestille fra noen av nettbutikkene her på østlandet og få det hele tilsendt pr post?

Det er litt smak og behag hvor man vil bestille fra, men disse 3 leverer alle porsareoler:

Dahls dyrerike i Moss
Aquamanias på Kløfta
Webzoo utenfor Oslo

Alle reolene jeg har nå, har jeg bestilt fra Webzoo. Men de andre på lista ovenfor kan levere samme. Du kan jo kontakte dem og høre om pristilbud. Det tar litt tid for dem å regne ut hvor mye reolen vil koste, for alle delene må finnes, listes opp og regnes ut. Så henvendelse pr email er det beste, med alle opplysninger om hvordan du vil at reolen skal være mht mål osv. De kan ikke svare på direkten på pris på telefonen uansett, så en email med alt listet opp fra din side er det beste.
Du trenger ikke sitte og finne delene selv, men du må vite hvor mange akvarier du skal ha i reolen, og oppgi alltid målene på akvariene som skal stå i reolen (da kan de regne ut lengden på bære- og sidestenger osv selv), samt de personlige ønskene jeg nevnte om ben og arbeidshøyde mellom karene.
Og et GODT TIPS: gå og mål takhøyden i rommet nøyaktig Det finnes lite som er mer ergelig enn å oppdage at reolen er for høy når du skal ha den inn....

Husk å nevne om du vil ha i farge sølv eller svart når du bestiller
Inaktiv bruker
OK! Tusen takk for kjapt og supert svar!
Du kan jo også titte litt på denne artikkelen. Akvariekjellern hadde en annonse liggende her på AF ang Porsa-reol for en stund siden, med alle tingene det er viktig å opplyse om ved henvendelse, men jeg finner den ikke igjen hverken her eller på Finn.no dessverre... Du kan også bestille reol fra Akvariekjellern. Har dessverre ingen hjemmeside, mailadresse eller tlfnr å henvise til.
Stine Sofie
Du kan også bestille reol fra Akvariekjellern. Har dessverre ingen hjemmeside, mailadresse eller tlfnr å henvise til.


Hjemmesiden

Akvariekjellern
Reoler, bord og stativer: Akvariekjellern har gjennom mange år vært kjent for å kunne levere det meste innenfor reoler, bord og stativer til akvarier. Vi kan tilby å bygge på spesialmål fra det enkleste til det kompliserte. Vi tilbyr også design og konsulent tjenester for oppbygning av akvaiesystemer til profesjonelle kunder som ønsker å få levert ferdige løsninger med sentralfiltrering, sumpløsninger, automatiske vannbytte systemer, med mer.
Inaktiv bruker
Takk for svar fra dere alle sammen! Skal se om jeg får bestilt noe... =))
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap