Akvariumgrus som ikke blir ren

Inaktiv bruker
Jeg har problemer med akvariumgrusen, den vil bare ikke bli ren. Når jeg putter det oppi karet, så putter jeg vann oppi, da blir vannet helt grumsete så man ikke kan se bakgrunnen. Jeg gjorde akkurat som det sto på pakken. Jeg skylte grusen minst 20 ganger + at jeg hadde det i kokende varmt vann åsså lot jeg pumpa stå på i 4 dager. Men jeg har brukt den grusen, men jeg lar ikke pumpa stå på i 4 dager lenger for jeg har ingen andre kar å ha fiskene i mens jeg renser akvariummet. Det er 2 måneder siden jeg lot pumpa stå på i 4 dager. en etterhvert blir det mindre å mindre grumsete

Hvorfor blir ikke grusen ren?
Det er akvariegrus du har kjøpt?

Filteret bør stå å gå hele tiden, grumset vil legge se til slutt bare du venter lenge nok. Hvor lang tid det tar, kommer an på hvor skitten grusen er, og hvor godt den er skyllet.

Filteret bør dessuten stå på hele tiden for innkjøringen sin del, ellers vil det ikke danne seg de gode bakteriene du trenger i karet.
Jeg pleier å koke grusen for å bli kvitt problemet. Hvis den virkelig IKKE VIL bli ren må du bare ty til sil og rennende vann, og belage deg på maaange timer sammen med sanden din.

Dette funket nå for meg, men det kan jo hende det er andre her som har bedre forslag
Inaktiv bruker
Sparesset
Jeg pleier å koke grusen for å bli kvitt problemet. Hvis den virkelig IKKE VIL bli ren må du bare ty til sil og rennende vann, og belage deg på maaange timer sammen med sanden din. Dette funket nå for meg, men det kan jo hende det er andre her som har bedre forslag :)


du hadde rett, tusen takk ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap