Ny akvaie eier med ett dumt spørsmål

Hei. Jeg har startet med ett akvariet å jeg lurer på hvorfor min Kamfisk han tar ut "gjelle greia" så det ser ut som han har ett skjegg. Har tre damer der og han går etter de og litt for seg selv
"Gjellegreia" gjør han for å vise hvor stor og sterk han er. De gjør det til andre hanfisker for å skremme dem bort. Hvor stort er akvariumet ditt? Ikke alle kampfisker kan gå sammen med hunner uten at det blir kamp, i alle fall ikke om plassen ikke er stor nok og med masse gjemmeplasser.
dette er kjent som " flare" han strekker ut finnene å spriker med gjellene. dette er som hilde008 sa, for å vise hvor ster han er, skremme bort andre hanner, men også hunner som blir for innpåsliten eller plager. det kan i noen tilfeller gå helt fint med en slik sammensetning av kampfisk. i noen tilfeller går det derimot ikke å hannfisken kommer ikke overens med noen andre. slik er det bare. har selv 3 kampfisk. 2 i samme kar ( gutt og jente) med andre fisker å stor plass til å gjemme seg, slik at de ikke plager hverandre. har også et kampfisk akvarie med bare en enslig kampfisk oppi. dette er for lite til å ha annen fisk oppi.
men ja. du gjør lurt i å ha flere damer, smesielt hvis det er et litt lite kar. da "bytter" de på å bli jaget slik at hannen ikke bare hakker å sliter ut en, da vil hun mest sansynlig dø. det som også kan skje er at hannen og to hunner hakker på den svakeste hunnen. men det er ikke sikkert det skjer.
Hilde008
"Gjellegreia" gjør han for å vise hvor stor og sterk han er. De gjør det til andre hanfisker for å skremme dem bort. Hvor stort er akvariumet ditt? Ikke alle kampfisker kan gå sammen med hunner uten at det blir kamp, i alle fall ikke om plassen ikke er stor nok og med masse gjemmeplasser.


Akvarie mitt er 45 liter. Jeg har to andre fisker oppe i og kampfisk hannen har ikke vært borte i de bryr seg ikke om de. Det eneste han bryr seg om er de tre damene. Har ikke hatt noe tegn på kamp enda men.
45 liter er nok for lite til fire kampfisk. Du bør ha hannen alene eller skaffe et større akvarium til dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap