Div. spørsmål.

Er det noen tegn til at sort molly er klar til å føde? Den ene min fikk yngel i natt, men jeg gjettet det dels pga. av måten den beveget seg, og den store magen. Kjøpte den på torsdag, valgte den fordi jeg så at den snart skulle føde, men når hun fødte, var det flere døde, og de virket store? Regner med at hun har holdt på ungene pga. av stress?
Sort molly med halvmåne hale, er det en forskjell ha hunn og hann, eller har begge kjønn denne halen?

Tar dyrebutikken i mot yngel? Og hvordan fungerer dette med fisk og innavl?

På forhånd takk for svar
Inaktiv bruker
Hei! Tror ikke det er noen veldig typiske tegn før de føder. Sikkert noen andre som kan svare bedre enn meg på dette! Når det gjelder yngel i dyrebutikken så tror jeg ikke de bryr seg så mye om det. De lar nok bare "naturen gå sin gang". Og ja, hun holdt dem nok inne grunnet stress! Hvis jeg skal forklare dette med innavl på en enkel måte; Hvis du sier at du har et kull med yngel som etterhvert vokser opp og blir kjønnsmodne. Mange av dem vil da ha et felles "svakt gen" hvis da 2 stk med dette genet får yngel vil barna kanskje død, få sykdom, ha medfødte skader eller bli "missfostre". Det ville mest sannsynlig ikke skjedd om de IKKE delte det samme "svake genet", da ville de på en måte utfylt hverandres feil! Var det mulig å forstå? MvhErik!
Nettopp litt av grunnen til at jeg lurte på om dyrebutikker tok i mot yngel, med tanke på å ikke få yngel med de jeg har fått nå. Det ble yngel på sort molly i går, og guppy yngel i dag i går var jeg så heldig å få med meg fødselen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap