Slappe fisker ! *hjelp *

Først og fremst vet jeg ikke om dette var rett plass og poste dette.. men siden jeg er en nybegynner så tar jeg sjansen.. er det feil får bare en moderator flytte tråden : )

til innledning så er karret 200L med eheim 2224 filter + 2 "luft steiner"
div planer

Beboere VAR :

5 stk Indisk glassmalle ( nå 4 igjen )
3 stk sebrafisk
8 stk platy
10 stk Kardinaltetra ( nå 4 Igjen)
3 stk NeonTetra
4 stk Flekket pansermalle ( nå 3 igjen )
1 stk Ancistrus
3 stk scalare ( nå 2 Igjen)

som dere ser har det vært mye fiske død den siste tiden.
karret er nylig satt opp på ny.. men filter er "innkjørt" (eneste filtervatt som er byttet)

Problemet mitt er at stort sett alle fiskene mine "slappe" / ligger på bunnen og eller Gjemmer seg, eneste som svømmer tildels hele tiden er NeonTetra og kardinalTetra,en + en av sebrafiskene

til dels så ser fiskene nesten døde ut før man "kakker" litt i glasset.. da våkner dem og svømmer seg en runde.. før dem legger seg på plass igjen

pansermallene og Ancistrus har i det siste begynt og ha lyn visitter opp på overplaten.. og like fort ned igjen.

det viker også så at dem ikke har noe særlig med matlyst heller.

slik har det vært i di siste 2 dagene.

Vannverdier målt med tetra "test 6in1" viser Normale vann verdier

gh er kanskje noe lav (ifølge testen ), vet ikke hvordan dette har innvirking på fiskene.

Ph er 6,78

vanntempratur er : 25,4

håper noen kan komme med gode råd/info
Ett forslag ord til deg min venn; oksygenmangel! (:
Og for å hjelpe på oksygenmangel stiller du utblåset på filteret ditt opp i overflata sånn at vannet tar seg en loop over vannoverflata før det treffer vannet. Da tar det med seg oksygen ned

Ellers så er det alltid lurt med et vannbytte hvis fiskene virker pjuske.

Og sist, men ikke minst; teststrimler er så upålitelige og vanskelig å avlese at selv om de sier at alt er ok, så ville jeg investert i dråpetester for å kunne måle ordentlig hvordan det står til i vannet.

hei.