Silikon. :)

hei..
jeg ska lime innvendig bakgrunn i akvariet mitt å lurer da på hvilken type silikon som er best å bruke? Vanlig våtrom`s silikon?

lurer også på om jeg kan bruke noe av vannet ifra det gammle akvariet mitt for å få fortgang i oppstarten? og eventuelt og også bruke den gammle pumpen sammen med den nye til og begynne med?

Når det gjelder stein for å f.eks bygge huler med. kan jeg plukke fine steiner i fjæra, får så å koke disse før bruk?

Har en stor konkylie i mitt nåværende akvarium, å denne ble det ingen problemer med.
Du må bruke akvariumsilikon. Da våtromssilikon ofte inneholder sopp/algedrepende middel som er skadelig for fisk. På Clas Ohlson har de f.eks en akvariumsilikon fra Dana lim som er billig og bra. Ellers har de det også på webzoo.no som kanskje er lettere å få tak i da det ikke er clas ohlson på Leknes.
Du kan ikke bruke vanlig våtromsilikon, disse inneholder ofte soppdrepende midler osv. som ikke er spesielt bra, de tåler heller ikke altid å stå i vann. Bruk akvariesilikon, Clas Ohlson sin er MEGET bra og billig (fra Dana Lim).
Det gamle vannet ditt har nok begrenset verdi, det beste er nok å kjøre det gamle filteret sammen med den nye i 4-6 uker, evnt kan du overføre filter"guffe" fra det gamle filteret.
Siklikon. :)
tror dere jeg trenger mange tuber silikon?
Bakveggen er 113*50*60 cm.

Bør jeg forresten silikonere så det ikke kommer noe vann i d store og hele bak bakgrunnen?

Noen som vet om noe skisser/tegninger for en slik jobb.. å hvordan den bør utføres?
De har ikke tuber men patroner, skulle holde lenge med en.
Jeg bruker bare Tech 7 på mine bakgrunner, det hefter bedre og blir litt hardere.....men det viktigste er å rense godt med rødsprit eller aceton, slik at flatene blir helt fettfrie, det er faktisk det viktigste du gjør for ett bra resultat...
:)
Kan jeg bruke hvilken som helst tec7 da? er det ikke noen farlige stoffer i denne?
Den er i allefall tigjengelig i nærheten av der jeg bor.
bruk den vanlige..... og er ikke skadelig overhode, faktisk mye bedre enn silicone......
Takk for tipset.

Når det gjelder bakgrunnen som er BTN Slimline, skal denne "limes" så tett at det ikke kommer vann på baksiden?
Ser for meg at det blir mye "groms" på baksiden vist det ikke er tett..

Har utvendig filter med sug i midten av bunnen, og skal dermed ikke ha noen gjennomgang i bakgrunnen.
Tilfeldig bekjentskap
© Stein Woldseth
Reklame for plussmedlemskap