Jeg har overtatt et gammelt akvarie fra noen i familien. Dessverre har jeg ikke sett det i drift, eller snakket med de som hadde det, så jeg er litt usikker på filteret... Akvariet er på 58 liter.
Har lagt ved tre bilder. De to første er av "innretningen" på bakveggen som jeg gjetter på har noe med filteret å gjøre. Jeg tipper på at den største svampen skal ned i boksen, men skal det være mer enn en svamp der?
Så har jeg den lille dingsen. Det er et filter av noe slag, men knøtt lite, så det er jo ikke egnet til alene å stå i dette karet synes jeg. Lokk og svamp til det, men skal det monteres på noen måte til den store boksen, eller er det bare et knøttefilter egnet til en liten pyntebolle med en plante i? Det står "Fluval 1plus" på toppen av det lille filteret. Har forøvrig et lite L formet plastrør som ikke virker som passer noen steder...
Så sitter jeg med deler av to forskjellige filtre nå, som ingen fungerer overhodet til karet, eller skal disse på en eller annen merksnodig måte koples sammen? Og om de ikke tilhører hverandre, hva må til for at det som sitter på bakveggen fungerer? Jeg vil helst ha det i bruk om jeg kan...
(Og håper at ingen spørsmål er dumme her inne. :-P )