Spesielt underlag for stein/inventar i akvarie...

Hei, min første post på akvaforum

Har vært så heldig å fått tak i ett 720liters akvarie med alt tilbehør hos en kollega for en liten penge.
Dette er mitt første akvarie, og jeg vil helst få alt riktig på første forsøk for min egen og fiskens del.

Har planer om å bruke en del stein jeg fikk med akvariet, men ønsker å ha ett underlag mellom glassbunn og steiner for sikkerhets skyld.
Ettersom jeg har lest på diverse forums, så bruker folk flest Plexiglass plate, Isopor eller "Liggeunderlag" i akvariebunn.

Det er her mitt spørsmål i denne tråden kommer frem, for jeg har ett stykke (60x200cm) underlag av samme type som ett liggeunderlag. Men dette har vært del av en gammel bassengduk i rundt 25års tid, og jeg lurer på om det vil være noe farlig/giftig i den duken ettersom den har vært konstant i klorholdig bassengvann?...
Ettersom materialet er nokså vanntett kunne kanskje en avspyling holdt til at all eventuell Klor etc ville forsvunnet...
Men det tør jeg ikke satse på.
Noen som vet om Klor eller annet fra bassenget vil kunne gjøre fiskene syke om jeg bruker denne duken?

MVH: -Håvard Figenschou
Og og med at det ofte er små porer i liggeunderlag der "ting" kan samle seg kan det være greit å kjøpe nytt. Koster mindre enn evt uheldige utfall - feks på ClasOhlson. Pass på å lime det fast med noen punkter silikon el.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap