Spørsmål angående rot i akvariet

Vi har ei stor rot (ca 45 cm lang) oppi akvariet, men problemet er at den ikke vil synke! Vi holder den nede med en stor stein, men det kjennes litt risky mtp at den kan rulle ned og lage sprekk i glasset.. :S

Noen som vet hvor lang tid det tar før ei stor rot har trukket til seg nok vann til å ligge i ro? Eller om den i det hele tatt kommer til å ligge i ro en gang?

Den har ligget under vann i ca 4 dager nå, og flyter like lett opp som den gjorde første dagen.

Noen tips til hvordan jeg holder den på bunnen uten å måtte ha et tonn med stein liggende oppå?

(Jeg aner ikke om spørsmålet skal ligge i denne kategorie, men fant ikke en annen som passet...)

På forhånd takk for svar!
Redningen her i huset ble å feste med sugekopper, i denne tråden er det linker til supre gjør-det-selv-innlegg, og svar på blondinespørsmålet mitt. Røttene flyter ikke lenger nå, etter tre-fire uker. Moro å innrede i høyden :o)
Rota kan synke etter alt en dag, eller etter flere måneder, så det kan det bli vanskelig å gi noe konkret svar på. Vanligvis går det litt fortere enn en måned da, men det kan ta tid likevel.
Det du kan gjøre er å silikonere den fast i noen steiner på undersiden, og noen har også montert sugekopper på undersiden som de festa i bunnglassen, men det enkleste er nok å bare vente til den trutner av seg selv, så får du bare sette den på plass den dagen det skjer
Takk for svar. Da venter vi og ser det an litt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap