Hjelp - jeg er blitt stolt "reserve-mamma"

Igår oppdaget jeg at mitt palett-ciklide par har blitt stolte foreldre til ørt-og-førti yngel.

Jeg er i utgangspunktet tilhenger av å la naturen gå sin gang.

Men jeg har et par ting jeg lurer på:

Vil de få nok mat slik at de som ikke blir spist av andre ikke sulter ihjel?

Og hva med slamsuging - bør jeg vente en to til tre uker med det? Slik at yngelen får ro.

:o)
Å si at naturen går sin gang i et såpass kunstig miljø som et akvarium, er vel å strekke det litt langt.

Men angående spørsmålene dine; Hvor stort er akvariet ditt, og hvilke andre fisk har du der? Og har du planter?
Hehe trakk det litt langt kanskje, men du skjønner sikkert hva jeg mener. :o)

Jeg har et 250l. Har en god del planter, røtter, kokosnøtt huler, stein-huler. 8 tigerbarb., 5 siam. alg., 1 suge-malle (husker ikke l-nr), 10 glødetråd danio samt 3 små juwel ciklider.
Hvis det er et godt innkjørt akvarium vil det nok gå helt bra med palettynglene - de vil finne nok mat.
Det vil nok bli borte en del (kanskje alle) etterhvert.
I en godt innredet 250l går det helt fint å ha ett palettpar med egnede samboere - jeg er mer bekymret for Juvelene - er det av begge kjønn vil de danne par og jeg har aldri sett galere fisk på den størrelsen mens de yngler - de kan være et rent H.......
Takk for svar.

Da gjenstår det bare se om noen overlever bakholdsangrep fra de andre fiskene.

Et imponerende skue forresten. Palett-ciklidene gjør en fantastisk jobb med å forsøke og beskytte disse småtassene. De må jo bli helt utslitt etter noen dager, slik som de jager de andre fiskene rundt. Og hvis juvel-ciklidene kan være et rent H... som du sier, så må jeg kanskje revudere sammensetting av fisk (hehe noen vil vel kanskje si jeg ikke har sammentetning i det hele tatt :P ).
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap