Akvarium lekker

hei

akvariumet mitt har begynt såvidt å lekke litt vann i høyre hjørne. Ikke mye - ,men det drypper innimellom. noe av det svarte som har vært rundt akvariumet har forsvunnet - (slitasje?) hva kan jeg gjøre??

Akvariumet har stått lenge på samme sted - det er fisk og alt annet som hører til i det .

Hjelp!
Da bør du nok ta på silikon for å tette.
Da har du en jobb å gjøre...
Først ville jeg sørget for å finne ut hvordan jeg skulle tatt vare på fiskene, og å holde filteret i gang. Kanskje har du et reserve-akvarium, eller kan låne plass hos noen, evt låne et akvarium. Så - eller i kombinasjon med dette ville jeg forsøkt å tatt vare på filteret. Det må holdes i gang - dersom det blir stående uten vannsirkulasjon, eller blir stående tørt har du skaffet deg et problem. Da har du tatt livet av de nyttigste hjelperne.

Så ville jeg tømt akvariet, og lagt ny silikon på innsiden. Det tryggeste er kanskje å fjerne gammel, slitt silikon og få lagt ny silikon i alle skjøter innvendig. Dette vil ta litt tid, men det er nok den eneste måten å få det vanntett på. Lykke til!
Det var litt mer utfyllende enn mitt svar :p
Er det oppe eller nede det lekker? Hvis du har mulighet til å senke vannstanden til under lekkasjen, kan du lappe det med fisken i. Har selv også klart å tette små hull lenger nede. Hvis det er et lite hull og vann fjernes slik at trykket synker og lekasjen stopper, da er det mulig du klarer å tette det fra utsiden...Bare la det stå et par døgn før du fyller opp igjen. Du bør nok uansett gjøre noe relativt fort, før hullet blir større... Men er det så gammelt, at silikonen er i ferd med å gi seg, bør du nok ta en større overhaling av akvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap