Hjelp! ancistrusen min blir spist på.

Hei. Jeg har et "lite" problem, her om dagen så jeg noe som så ut som et lite sår på den store ancistrusen min. Idag har jeg blitt nødt til å flytte den over i et annet akvarium ettersom han er blitt spist på! og det mye. Hva gjør jeg nå? hva gjør jeg for at den skal bli frisk igjen? kan det være at han er syk?

Mvh. Ina Malin
Hva? hvilke fisk har du som spiser en stor ancistrus?
I detta akvariet er det guppier, mollyer, corydoras, en kuhlii ål, en praktbotia, og noen seilfinnemollyer. Jeg heller skjønner ikke at disse skal gjøre noe mit ancistrusen min. Jeg er helt desperat etter løsninger, for den er så fin og jeg har hatt den helt siden han var bitteliten.
jaha.. er det botiaen som spiser på den da? Eller.. Ser liksom ikke at noen av de andre skulle klare det. sikker på den blir spist? Tenker bare at mulig det er parasitter som etter den opp..
Jeg har med egne øyne sett små Botia histronica spise Corydoras levende, og Praktbotiaen er jo i utgangspunktet en tre ganger så stor fisk. Vi hadde en Black Molly som var fæl til å spise finner, men ikke på så stor fisk som Ancistrus. Våre har i alle fall satt seg i respekt. Huffameg, håper du finner ut av dette!
Det hadde jo vært mulig, men jeg har ikke sett at den har blitt spist på. Det høres sannsynlig ut, men hva slags parasitter da? det er bare på halen. Og det er nesten helt inn til beinet. Hva gjør jeg da?
Du kan ha fått finneråte på ancistrusen. Om det er det så bruk esha2000.

esha2000 kan og brukes til masse andre sykdommer.
du bør ta ett bilde av den.. Vi har en sykdoms tråd her inne.. Du kan jo kikke litt i den.. Er ikke godt å si altså..

Men botiaer kan være slemme med andre fisker. Å de har en kraftig kjeve..

Tviler på en molly klarer å spiser finnene til en ansistrus.. de har jo panser på seg..

Vanskelig dette når du ikke har sett hvem som gjør det.. Så da hvis det ikke er botiaen så vil jegtro den har fått en form for sykdom og eller parasitt.
Tusen takk for alle svar, og medfølelse. Jeg har puttet stakkaren i et eget akvarium, sammen med et lite gjemmested og en plante. Har medisinert vannet med medisin for parasitter og desinfisering. Så nå skal det hyppige delvannsbytter og stell til så håper jeg han blir frisk! For jeg er så glad i han.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap