Hvilken ciklide er dette ?

Kan noen fortelle meg hva denne cikliden heter ? Vi fikk den av noen venner, men den hadde gått en stund alene og var helt "idiot" om jeg kan si det.
Det ser ut som en litt blek Gullsøm - engelsk navn er Green Terror - de gjør vanligvis ikke skam på navnet
Kan eg godt forstå for den skremte live av alle som var i karet. Vi har solgt den nå, men syns det var litt gøy å få vite hvilken det var.
Det er en morsom og meget vakker fisk under de rette omstendighetene - men noe nybegynnerciklide er det ikke
He he nei du kan si det sånn :0)
Vi putta den oppi ett lite kan på 30l. Det første den gjorde var å røske opp planten før den ommøblerte for så å skremme live av di to stakkars mollyene vi hadde.
Men det var jo lærerikt for vi gjør ikke samme feil igjen !
30liter !!!! De blir større enn karet nesten De trenger iallefall 300liter + for ett eksemplar.

Den ville nok tatt rotta på alle fiskene dine etterhvert, rart den ikke gjorde det med en gang, men agressiviteten varierer fra individ til individ og din så også ut som en hun.

Jeg har en viltfanget han-Gullsøm på ca 25cm, eneste fiskene den har tolerert er et voksent Sebrapar og merkelig nok Corydoras som han ikke enser, han har blant annet drept en fullvoksen Oscar som da var dobbelt så stor - men en nydelig, intelligent og sosial fisk er det.
Har levert den på Verdalen Zoo i Sandnes. Har nå Rød Zebra, Cynotilapia Afra og Hongi. IKKE i 30 literen, men ett på 350 l.
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Silgjerd
Reklame for plussmedlemskap