Fluval fx5

Kjøpte denne pumpa i dag, så nå vil vi spørre dere hvilken filtermasse vi bør bruke i den ? Blir jo ikke klok på det di sier i butikken di sier jo alle helt forskjellig.

Vi har ett Trigon 350 med malawier oppi.
Filter
hei når du kjøpte filteret fikk du med filtermatriell slik som efimech,efisubstrat eller noe annet filtermatriell.
Nei fikk ikke med noe mer enn det som var i eska men det står at det skal fylles i med filtermasse og det føller ikke med. F.eks Carbon, Zeo-Carb, Pre Filtre, Ammonia, Peat, Nitrate Remover osv
du kan bruke det du vil av filtermedie, enten bioballer eller noen av Eheim sine produkter, ville brukt kjeramikkrør nederst og små bioballer i de to øverste....... har personlig mer sans for bioballer fordi de er mere vedlikeholdsfrie, med eheim sine "lecakuler" må du skifte 30% etter ett år for da er porene tette.... og
Takker for god hjelp nok en gang :0)
Startet med bioballer, byttet dem ut med små bioballer, men ble fortsatt ikke kvitt svevepartikler i vannet. Byttet så ut til et "standar" Eheim oppsett og se da ble vannet helt klart.

PS du kan får kjöpe bioballer meget rimelig hos meg, både store svarte, blå og små sorte.. Men jeg vil ikke anbefale deg å bruke dem i et FX5.
Nils Vollstad
"standar" Eheim oppsett og se da ble vannet helt klart.
Nøyaktig hvordan har du "innredet", Nils?

Krever det nye oppsettet hyppigere rens, eller blir det rent marginal forskjell?
En kurv EHFI Mech og resten fylt med EHFI SubstratPRO. Hadde den stående vel 18 mnd för jeg åpnet den med dette oppsetet. Jeg solgte FX5 da og måtte gjöre den ren. Hvis ikke hadde jeg nok ikke rört den.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap