Noen som kan anbefale en fargerik fisk?

Inaktiv bruker
for å få min bedre halv del til å slutte å mase, trenger jeg ett råd.
noen som har en fargerik fisk å anbefale?
må helst passe i ett eller begge akvariumene jeg har nå.
se profilen min for oppdatert fiske liste
Kardinal tetra eller neon tetra kanskje?
Spørs hvilken farger dere tenker på.
Dere kan jo ta turen til en butikk og som om hun finner noen hun liker.
Fisk som syns litt pga både str og farger er de såkalte regnbuefiskene. Navnet "regnbue" kommer av alle de flotte fargene de finnes i
Regnbuefisk bør du evt satse på å ha i det største av akvariene dine, da de er ganske aktive og blir ca 12 cm store.
Opplysningene i fiskebasen ang. anbefalt akvariestørrelse på disse kan du ta med en klype salt. På den ene står det 350 liter, og på en annen, som blir nøyaktig like stor som fullvoksen, står det plutselig 250 liter. En dropp på hundre liter, som ganske enkelt kommer av de personlige synspunktene til de som har lagt inn infoen. Men sånn er det med fiskebasen, den fylles jo med info fra brukerne her, og siden det er mennesker som gjør det vil det være menneskelige variasjoner på hva man anbefaler.

Du kan sjekke ut følgende forslag (finnes sikkert flere jeg ikke vet om):

Rød regnbuefisk

Blå regnbuefisk

Stripet regnbuefisk
ta en tur innom butikkene her i stavanger å kikk da vel det er mange bra butikker her =) ta med din bedre halvdel så kan dere se sammen
katie_Discus&L200
ta en tur innom butikkene her i stavanger å kikk da vel ;) det er mange bra butikker her =) ta med din bedre halvdel så kan dere se sammen :D


dette spørsmålet faller litt utenfor temaet på tråden,men jeg er nyskjerrig. hvor har dere alle disse bra butikkene i stavanger. vet bare om (kilden og stadionparken)
Inaktiv bruker
må si at kilden er favoritt butikken min her i stavanger
kilden og con calore, men den på kvadrat begynnner å bli ganske så artsrik den også da og så er det jo også dene kjempe rimelige tropehuset på klepp, noen ganger er ganske bra utvalg der av fisk og planter =)

bla opp i artsregisteret og kikk litt, så kan dere lese om farger, adferd og behovene til fisken også fisk er så smak og behag
Inaktiv bruker
var innom dyrebutikken på straen senteret og myset i dag.
de har jo bygget om og fått flere akvarium så det ut som. selv om alle ikke var fult opp :P
men da endte det opp med at hun så sin elsk på 2 fisker.
det endte opp med 1 orange og 1 knall svart fisk.
vet ikke helt navnet på den da.
kaller den gullfisk men når jeg søker på forumet så ligner den ikke på det som kommer opp.
den har utstikkende øyne og slørhale.
Plussmedlem
Thomas Håvarstein
det endte opp med 1 orange og 1 knall svart fisk. vet ikke helt navnet på den da. kaller den gullfisk men når jeg søker på forumet så ligner den ikke på det som kommer opp. den har utstikkende øyne og slørhale.


"Gullfisk" begge to tenker jeg. Det finnes veldig mange oppdrettsvarianter av disse. Du har kanskje noe slikt.
me va og innom straen senteret i dag. slo opp i gule sider/ditt distrikt og der fant me denne butikken som me ikke har vert innom før. men som du seie så va det ikke mye drift i mange av akvariene. jeg spurte og da sa di at di kansje skulle få inn nye bytikkreoler,derfor di ikke hadde gang i alle akvariene. då fekk eg ein ide om at di kansje kan sella meg di gamle te ein goe pris..
men det blei ikke noge nye fiska på med der ute.

thomas: har du meir epplesnegla igjen som du gir bort?
Inaktiv bruker
Jani Ferrari
me va og innom straen senteret i dag. :) slo opp i gule sider/ditt distrikt og der fant me denne butikken som me ikke har vert innom før. :) men som du seie så va det ikke mye drift i mange av akvariene. jeg spurte og da sa di at di kansje skulle få inn nye bytikkreoler,derfor di ikke hadde gang i alle akvariene. då fekk eg ein ide om at di kansje kan sella meg di gamle te ein goe pris.. :) men det blei ikke noge nye fiska på med der ute. thomas: har du meir epplesnegla igjen som du gir bort?



ja kom å hent jani ! hvor mange vil du ha ?!?!
Inaktiv bruker
Loomis
[QUOTE=Thomas Håvarstein]det endte opp med 1 orange og 1 knall svart fisk. vet ikke helt navnet på den da. kaller den gullfisk men når jeg søker på forumet så ligner den ikke på det som kommer opp. den har utstikkende øyne og slørhale.


"Gullfisk" begge to tenker jeg. Det finnes veldig mange oppdrettsvarianter av disse. Du har kanskje noe slikt.


stemmer
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Bruun
Reklame for plussmedlemskap