Aqualine 530

Noe negativt med det akvariumet?Noe en nybegynner bør være obs på når man kjøper et brukt kar?
Janne Mathisen
Noe negativt med det akvariumet?


Aqualine er kvalitetsakvarier. Produsenten lager gode akvarier, men etter min mening rimelig tungvindte armaturløsninger. Man må jo nærmest være muskelsterk og bruke begge hender for å komme til og få løftet armaturet. Jeg solgte mitt pga den (for meg) utrolig tungvindte armaturløsningen. Hvis jeg skulle fôre for eksempel, måtte jeg sette fra meg boksen på bordet, løfte opp armaturet med begge hender, holde med en hånd og så fôre med den andre, så bruke begge hender for å senke det forsiktig ned igjen.

Men kvaliteten er det ingenting å si på, det er bra akvarier. Dansk merke.

Janne Mathisen
Noe en nybegynner bør være obs på når man kjøper et brukt kar?


Be om å få se akvariet med vann i..... Ikke stol på bilder. Se det live med vann i. Samtidig ser du etter riper. Men riper oppdager man lettest når akvariet er tomt men lyset er påslått. Da lyser eventuelle riper ganske bra opp

Ang det med armaturet ovenfor, så er 530 literne oppe i en så stor størrelse der produsenten har utstyrt armaturet med såkalt fôrings-propp/luke. En slags gummidings som er satt som et lokk i et hull i armaturet, der det er meningen man skal slippe maten ned igjennom. Det ville ikke JEG likt, for om det passer å slippe ned maten akkurat der, er jo helt forskjellig! Det kommer helt an på hvordan sirkulasjonen er i karet og ikke minst; hvordan det er innredet.

Det neste du bør studere, er hva akvariet står på hos selger. Ser underlaget og møbelet både skakt og skjevt ut, så ville jeg vært i sterk tvil om jeg våget å kjøpe karet. Det kan ha fått vridninger i glasset alt, som bare venter på å sprekke. Hvordan karet har blitt brukt og hvordan det har stått, har absolutt mye å si for hvordan det kan komme til å være i fremtiden...

Dette var bare litt personlige synspunkter Men fakta også, og fakta er at Aqualine leverer kvalitet.
Janne Mathisen
Noe en nybegynner bør være obs på når man kjøper et brukt kar?

Hvis det står tørt, spør hvor lenge det har stått og hvor det har stått. Silikonen kan tørke ut og bli dårlig, men jeg er usikker på hvor lang tid dette tar dessverre.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap