Black ghost

Har ca. 70 liter akvarium, med noen tigerbarber og én sebraboti. Kjøpte en Black Ghost for noen dager siden, og da jeg slo opp i "Fiskebasen" her så jeg at den ble nesten 50 cm ._. Noen som har(hatt) BG og som vet hvor lenge jeg kan ha den før jeg må kvitte meg med den? Den er nå 5-6 cm lang.. (: Takk
Jeg selger min nå og den er ca 8-10 cm jeg har en 60l
Hvor stor var du når du fikk den/ hvor lang tid tok det før den ble som den er nå?
den var rundt 5-6 centimeter. Det var vel 7 måender siden
70 liter er for lite for en Black Ghost.
Så enkelt er det.
De skriver ikke opp over 700 liter som minstemål bare for gøy.

Hvor lang er nå denne 70 literen din?
Når fisken kan bli over 50cm lang er det ganske sannsynlig at du vil trenge et mye større akvarium.

Hvis butikken var informert om størrelsen på karet ditt synes jeg du skal ta med fisken tilbake til butikken umiddelbart.
Ellers så får du finne et større hjem til den som kan ta den imot når den har vokst seg ut av karet ditt.
...
EDIT: 60 liter er også altfor lite. Men det ser ut til at du har funnet ut allerede
Som jeg sa øverst, jeg MÅ kvitte meg med den. Men jeg er utrolig fascinert over denne fisken, og jeg fant ut at jeg kan ha den i ca. ett år før jeg burde finne den ett nytt hjem.. Men takk, C: (60cm)
Likte bloggtingen din btw :3
Jo, takk ^^, Finn et hjem allerede nå du, som kan ta den imot.
Prøver å holde bloggingen oppe, men er vanskelig når blogg.no ikke samarbeider -.-
Du kan nok ha den en god stund før du må kvitte deg med den. Anbefalt akvariestørrelse gjelder for voksen fisk. De Black Ghostene jeg har hatt vokser relativt seint i forhold til andre fisk som spiser like godt.
Åja, det hjalp litt på "humøret" :b
Så for øvrig en voksen Black Ghost i et utstillingsakvarie i en dyrebutikk i Drøbak for noen år siden, et skikkelig monster! Så ut som den var opp mot meteren, men det var sikkert bare overraskelsen som gjorde den ennå litt større enn den egentlig var.
Åja, heha C:
Trodde den ikke ble så mye større, det er jo verdens kuleste fisk :'D
Det er tydeligvis en økende trend at folk kjøper seg fisk som er altfor stor til akvariet sitt for å "selge/gi bort den når den blir for stor". Tanken er god den, men problemet er at det ikke alltid står folk i kø for å ta i mot fisk som trenger store kar, enden på visa blir derfor veldig ofte at fisken blir taperen, desverre....
Neida, sikkert mange som vil ha denne flotte fisken C:
Skal jo ikke ha den til den blir giga, har jo tross alt kun 70l..
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap