Nybegynner sporsmål

Et skikkelig nybegynner spørsmål: skal frossne mygglarver tines opp? Jeg har alltid tint de opp men jeg ble litt i tvil etter og ha lest et innlegg her i forumet
Hva! Blir ikke fiskene veldig kalde da
Det blir dem nok ikke.

Jeg tiner ikke mine jeg heller.

Men husk at om du har så store fisker i akvariet at dem får i seg hele biten når den er fryst så burde du passe på litt mer, for det som da kan skje er at dem setter biten fast i halsen.

Alle mine er ikke så store at dem får i seg hele biten, så her driver bitene rundt i akvariene helt til dem er spist opp/tint.

Det er forsåvitt flere mnd siden dem fikk fryste mygglarver. fikk bare tak i en boks med frysetørkede sist og det ble ikke like godt mottatt.
Akvarier flest har en temp mellom 20 og 27 grader :p
Så med mindre du har dypfryst mygglarvene vil de jo begynne å tine umiddelbart etter de har havnet i vannet.
Så tror neppe det vil være et problem.
Plussmedlem
Det er absolutt å anbefale at man tiner mygglarver og annet frossentfór før man gir det til fiskene.
Hvis du eksempelvis eter en solid skje med is, kan du oppleve en såkalt "brain freeze" eller iskremhodepine. Det samme vil fisker kunne oppleve. Og dette kan potensielt være dødelig for fiskene da de ikke er varmblodige slik som oss, men har samme kroppstemperatur som omgivelsene. Dermed vil de kunne dø av temperatursjokk.
jeg har en kopp, hiver oppi noen ruter forså å fyller den med vannet fra akvariet.

etter par min heller jeg de oppi funker fjell!
Jeg bruker fôringspinsett og holder mygglarve-biten med det, vifter litt frem og tilbake i det tropisk varme vannet.. og vips! Den frosne biten er ikke frossen mer, men tint opp og daler ned i form av mygglarver.
jeg heter Mona og har skiftet metode ang mygglarveservering, da jeg en gang drakk av denne koppen og ikke kaffe koppen som jeg skulle skjønner deg godt heah
Jeg bruker faktisk fremdeles koppen til å ha mygglarvebitene i! (tar dem opp av koppen med pinsetten)
Meeeen jeg setter den ikke fra meg ved pc'en eller noe sted i nærheten av brusglasset mitt lenger, nei
Fysj.... Tror jeg hadde besvimt...


Men jeg pleier å tine dem litt før jeg hiver dem oppi. Den eneste grunnen til det er at jeg da kan fordele dem bedre utover vannflaten.
hea
Fysj.... Tror jeg hadde besvimt...


Jeg lever enda, så det var nok ikke det verste man kunne fått i seg Ser på tv stadig vekk folk som spiser langt mere disgusting ting enn mygglarver forkledd i brus :p Hehe. F.eks. aboriginerne i Australia som haler store feite hvite og sprellende larver opp av jorda og eter dem levende :p *grøss*

Men jeg skal tilstå at dersom det noen gang har vært et øyeblikk jeg hadde hatt LYST til å besvime, så var det da det gikk opp for meg at mygglarvene var rusket jeg kjente på tunga :p
Men, jeg er en tøffing(knegg), så jeg gjorde ikke det. Men jeg syns det var så ekkelt at jeg prøvde å stikke fingrene i halsen og få det ut, men klarte ikke det. Så de fikk være der de var... enda så uappetittelig det føltes
Plussmedlem
Er visstnok rimelig næringsrikt da. Kanskje starte "Mona-dietten"? Slank som en mygg på mindre enn fjorten hundre firkanter?
Hehe, jeg veier riktignok knapt 50 kg nå, men jeg veide MINDRE enn det da jeg slurpet i meg de mygglarvene.. Så nei, jeg har nok ikke gått ned i vekt siden da gitt

Det er nok fordi du har slurvet litt med dietten det Mona
Dessuten må det inntas med akvarievann, ikke pepsi ;o
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap