Trenger litt hjelp

HeiHei. Nå ha jeg kjøpt meg mitt første akvarium. Har fylt karet med sand fra dyrebutikken og en plante og litt stein. Trenger hjelp til å vite hvor jeg skal plassere pumpen, skal den vere helt under vann? Og vilken fisk kan jeg ha sammen? Vil ha gullfisk. Hvor lenge skal akvariet stå med vann før jeg an kjøpe fisk?
Hei!

Det anbefales å la akvariet stå med pumpe gående i 4 uker før fisk settes inn, da er det også lurt å sjekke vannverdiene (PH, NO2) at de er gode. Dette tilbyr ofte dyrebutikker å sjekke for deg, gratis eller for en billig penge.
Inaktiv bruker
Hei!

1: Hvis det er en vanlig innvendig pumpe, skal hele pumpen plasseres under vann. En fordel er å sette utblåset i vannoverflaten, slik at du får bevegelse i vannoverflaten. Slik tilfører du oksygen i vann, og du vil ikke få en proteinhinne.

2: Du kan ha veldig masse forskjellige fisk i akvariet ditt. Ta et søk i fiskebasen og finn ut hvilke fisk som passer ditt akvarium! Vil anbefale at du ikke kjøper gullfisk, ettersom den blir alt for stor!

3: Det er anbefalt å vente 4 uker før du tilfører fisk i akvariet ditt, slik at en bakterikultur skal kunne opprettes i filteret!I mellomtiden kan du kose deg med å innrede karet ditt! Du kan også fore filteret litt med fiskefor.

Her kan du lese om gullfisk

Som du ser så trenger de et ganske stort akvarium, og de passer vel best i en hagedam da de kan bli veldig store.

Natulige gullfisker er kjempeflotte, syns jeg. Men slørhaler, teleskopøyer og andre varianter som er avlet fram av mennesker som vil selge merkelige fisker syns jeg ikke noe om. Mange av disse avlsvariantene ser man har problemer med å bevege seg på en natulig måte og hvem vet egentlig om de har smerter på grunn av den forkrøplete kroppsfasongen.?.

Tusen takk for svar alle sammen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap