Hvem spiser på guppyene mine?

Jeg har et juwel akvarie - 240l. Oppstartet på nyåret. Alle vannverdier er som de skal være, og jeg har regelmessige vannbytter hver uke. Fisk og planter ser ut til å trives godt

I de siste ukene har flere mannlige guppyer fått halen spist opp, og dermed avgått med døden. Ifølge dyrebutikken kan jeg ha alle fiskene mine sammen, men jeg har lest her inne at ikke alle ansatte har god nok kunnskap om fisk som de burde ha.

Håper noen her kan hjelpe meg?
I mitt akvarie har jeg en salig blanning av levendefødere:
- platy
- guppy
- sverddragere
- molly

Noen andre fisk:
- sebrafisk
- glødetetra
- pansermaller
- siamesisk algeeter
- ancistrus
- div snegler

Jeg mistenker selv sebrafiskene eller platyene, siden det er disse som er mest aktive. De andre fiskene virker rolige og er mer opptatt av å utforske mellom plantene. Platyyngel får være i fred på bunnen..men guppyyngel forsvinner så fort de kommer til verden.
Plussmedlem
Hadde sebrafisk en gang, og halen til den ene guppyhunne var ikke fin en stund. Så hos meg var det sebrafisken som hadde skylda, så ville mistenkt den
Plussmedlem
Det kan også hende det kan være platyen. Hadde platy og slørhale/gullfisk sammen en gang, og så litt tendenser til finnenapping på slørhalen fra platyen.

Håper du finner ut av det!
Plussmedlem
Glødebåndstetraene tror jeg ikke det er.
Dette blir jo bare synsing, men jeg har en mistanke om at platyene eller sebrafiskene kan være syndebukkene.
Men det er jo akkurat det samme du tror selv

Du må nok benke deg foran karet for å observere...
Takk for svar

Da ser det ut som dere andre har samme mistanker som meg selv, så muligens jeg skal isolere sebrafiskene i 63 literen min noen dager for å se om det gjør utslag. Det skjer alltid på natten..tror de er redde for å gjøre noe galt når mor sitter og følger med

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap